ارتباط میان سقط و افسردگی

ارتباط میان سقط و افسردگی

مادرانی که به تازگی دچار سقط جنین می شوند از مشکلات روحی مانند افسردگی رنج میبرند آن ها نیاز به مراقبت از سوی اطرافیان به خصوص همسرشان دارند بهتر است بدانید سقط با افزایش خطر افسردگی در مادران جوان همراه است.

مطالعات جدید نشان می‌دهند که هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند رابطه‌ای بین افسردگی و اولین سقط وجود دارد. محققان در این مطالعه، که در مجله پزشکی انگلیس به چاپ رسیده است، مطالعه‌ای را که پیش‌تر در آمریکا انجام شده بود مبنی بر اینکه سقط با افزایش خطر افسردگی در مادر همراه است، به چالش کشیدند.

در این پروژه، تیم تحقیقاتی با سرپرستی پروفسور نانسی روسو از ایالت آریزونا، با مطالعه بر روی ۱۲۴۷ زن، دریافتند که زنانی که با سقط روبه‌رو شدند، کمتر از زنانی که با بارداری ناخواسته روبه‌رو بودند دچار افسردگی شدند. عوامل دیگری به غیر از سقط مانند شرایط مالی و اجتماعی نیز می‌تواند باعث بروز افسردگی شود. محققان معتقدند که در نظر گرفتنشرایط روانی مادر پیش از بارداری و سقط، بهتر می‌تواند عوامل بروز افسردگی را بیان کند. آن‌ها توصیه می‌کنند که زوج‌ها برای بارداری خود برنامه‌ریزی کنند تا کمتر دچار افسردگی شوند. تقریبا یک سوم بارداری‌ها در انگلیس ناخواسته هستند و مادران را شوکه می‌کنند که یکی از عوامل بروز افسردگی در آن‌ها است. به گفته مؤسسه ملی بهداشت و درمان، امروزه می‌توان با برنامه‌ریزی، سالانه جلوی ۷۰ هزار بارداری ناخواسته و درنتیجه بروز افسردگی را گرفت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.