اشتباهات رایج برای شروع زایمان

اشتباهات رایج برای شروع زایمان

بهتر است با برخی نشانه های بدن که خبر از شروع زایمان میدهند آشنا شوید. ممکن است دچار  انقباضات رحمی ،آبریزش و یا لکه بینی شوید اما در واقع وقت زایمان شما هنوز فرا نرسیده باشد بهتر است با علائم شایع در خانم های باردار آشنا شوید.

از زمانی که منتظر زایمان هستید ممکن است با علایمی روبه‌رو شوید که مانند علایم زایمان باشند اما درواقع نشانه آمادگی بدن برای زایمان هستند. این دوران می‌تواند حتی چند هفته طول بکشد. اگر با این سه نشانه در اواخر بارداری روبه‌رو شدید، بدانید که فعلا باید منتظر روز موعود باشید:

۱- اگر ترشحاتی داشتید که خون نیست اما رنگ آن قهوه‌ای است.رابطه زناشویی یا معاینه واژینال توسط پزشک می‌تواند منجر به بروز ترشحات قهوه‌ای رنگی شود که نشانه جدا شدن بخشی از مخاط دهانه رحم است. این مخاط در ابتدای بارداری در دهانه رحم شکل می‌گیرد تا از ورود عفونت به رحم جلوگیری کرده و به نوعی از جنین محافظت کند.

۲- اگر از خواب بیدار شدید و با یک تشک کاملا خیس روبه‌رو شدید، حتما نشانه پارگی کیسه آب نیست. اگر مایع، بوی تندی مانند آمونیاک می‌دهد، ادرار است. اگر کیسه آب پاره شود، شما هرگز نمی‌توانید جلوی ترشحات را بگیرید و ادامه خواهد داشت. به علاوه، مایع آمنیوتیک کاملا بی‌بو است.‌ در اواخر بارداری، از دست دادن کنترل ادرار به ویژه در خواب،به دلیل فشاری که رحم بر مثانه می‌آورد کاملا طبیعی است.

۳- اگر انقباضات رحمی نامنظم داشتید. این انقباضات به راحتی می‌توانند شما را فریب بدهند. اما حتی اگر یک هفته از روز زایمانتان گذشته باشد، انقباضات نامنظم رحمی نشانه زایمان نیستند. این انقباضات ویژگی‌هایی دارند که می‌توانید با شناخت آن‌ها بین انقباضات زایمان و این انقباضات، تمایز قائل شوید.

برخلاف انقباضات رحمی منجر به زایمان، این انقباضات:

– نامنظم هستند و با فواصل یکسان رخ نمی‌دهند.

– تشدید شونده نیستند و با گذشت زمان تندتر یا دردناک‌تر نمی‌شوند.

– بیشتر در زیر دل احساس می‌شوند تا در انتهای پشت و کمر.

– نسبت به تغییر وضعیت یا فعالیت، واکنش نشان می‌دهند. یعنی می‌توانید با تغییر در حالت نشستن یا دراز کشیدن به پهلو، این نقباضات را متوقف کنید.

– با حرکات جنین همراه هستند.

زمانی که احساس می‌کنید نمی‌توانید نوع انقباضات را تشخیص دهید و مشکوک به زایمان هستید، بهترین کار این است که با پزشکتان تماس بگیرید. شاید لازم باشد به مطب او یا بیمارستان مراجعه کنید تا با معاینه دقیق، احتمال زایمان بررسی شود. دوران پیش از زایمان می‌تواند چند ساعت یا حتی یک ماه به طول بیانجامد. بنابراین خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، علایم زایمان در هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.