اهمیت مصرف فیبر برای سلامتی

اهمیت مصرف فیبر برای سلامتی

برخی تصورات نادرست در مورد مصرف فیبرها وجود دارند که بد نیست با درستی یا نادرستی آن ها آشنا شوید و آن ها را در ذهن خود اصلاح کنید. بهتر است کسانی که به اسهال مبتلا شده اند فیبر بیشتری مصرف کنند همچنین نسبت به علائم سرطان کولون نیز هوشیار باشند.

تصور اشتباه: مصرف فیبر به مقابله با اسهال هیچ کمکی نمی‌کند در برخورد اول، شاید عجیب به نظر برسد که بگوییم فیبر می‌تواند به برطرف کردن اسهال کمک کند، خصوصا به دلیل این‌که فیبر را به‌عنوان برطرف‌کننده یبوست می‌شناسیم. با این‌حال، فیبر هم به برطرف کردن اسهال و هم به برطرف کردن یبوست کمک می‌کند.

درواقع، این ماده مغذی اجازه نمی‌دهد که مدفوع بیش از حد سفت یا بیش از حد شُل شود. فیبر، در مقابله با یبوست، آب بیشتری از کولون می‌گیرد تا مدفوع را شُل کند، درحالی که در مقابله با اسهال، مایعات را در سطح روده کاهش می‌دهد تا مدفوع را سفت کند.

تصور اشتباه: علائم سرطان کولون کاملا آشکار است

برخلاف تصور رایج باید گفت که سرطان کولون معمولا تا مراحل پیشرفته، هیچ علائمی از خودش نشان نمی‌دهد. همین مساله، تشخیص سرطان کولون را در مراحل اولیه بسیار حائز اهمیت می‌سازد. به‌طور معمول، بسیاری از افرادی که با خطر متوسط ابتلا به این سرطان مواجه هستند، باید آزمایش‌های لازم را در سن ۵۰ سالگی شروع کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *