بیماری احمدرضا احمدی

بیماری احمدرضا احمدی

احمدرضا احمدی یکی از شاعران پیشکسوت و فرهیخته کشورمان است که چندی پیش در اثر تجمع آب در ریه اش در بیمارستان بستری شد این عارضه با برخی علائم مانند تنگی نفس، سرفه، گاهی ترشحات خلطی خونی در افراد مبتلا ظاهر می شود.

احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده معاصر ۷۶ ساله کشورمان که حدود ۸ ماه پیش به دلیل مشکلات قلبی، ریوی و تنفسی در بیمارستان بستری شده بود، دوباره راهی بیمارستان شد. احمدی که چند ماه پیش با مشکلاتی در باتری قلبش مواجه شده بود (اینجا را بخوانید)، چند روز پیش برای چکاپ به بیمارستان می‌رود و به تشخیص و تجویز پزشکان، مجددا بستری می‌شود.

خانواده وی اعلام کرده‌اند که به تشخیص پزشکان، قلب او ٢٢ درصد کار می‌کند، ریه‌اش آب آورده است و حال عمومی خوبی ندارد. پلورزی یا پلوریت (Pleurisy) به معنی التهاب و تحریک پرده جنب است. پلورزی خود یک بیماری نیست بلکه ممکن است نشانه بیماری‌‌های مختلفی باشد. پلورزی به دو صورت پلورزی خشک و پلورزی مرطوب ظاهر می‌‌شودکه پلورزی مرطوب با تجمع مایع در بین دو لایه پرده جنب همراه است. تنگی نفس، سرفه، گاهی ترشحات خلطی خونی و درد قفسه سینه، می‌توانند از نشانه‌های تجمع مایع در ریه باشند. تجمع مایع در ریه یا همان آب آوردن ریه، با انجام آزمایش ساده رادیوگرافی (برای آشنایی با آزمایش رادیوگرافی، کلیک کنید) قابل تشخیص خواهد بود.

برای درمان این بیماری باید ابتدا در صورت مبتلا بودن فرد به سایر بیماری‌ها مانند نارسایی‌های قلبی، کبدی، کلیوی یا بیماری‌های عفونی، این بیماری‌ها درمان شوند و سپس درمان تجمع آب در ریه آغاز شود. ابتلا به ذات‌الریه ‌(پنومونی)، فشرده‌ شدن‌ یا روی هم‌ افتادگی‌ ریه‌ و اختلال‌ تنفس‌ در اثر تراوش‌ جنبی یا ایجاد جوشگاه‌ و چسبندگی‌ در ناحیه‌ التهاب‌ که‌ اتساع‌ ریه را محدود می‌کند، از مهم‌ترین عوارض تجمع آب در ریه محسوب می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *