تاثیرپوکی استخوان بر چهره زنان

تاثیرپوکی استخوان بر چهره زنان

پوکی استخوان تاثیرات منفی زیادی بر زیبایی چهره بانوان میگذارد. کاهش تراکم استخوان‌ در نواحی صورت بانوان باعث تسریع روند پیری صورت آن ها خواهدشد اگر می خواهید به سلامت استخوانهایتان کمک کنید می توانید از پروتئین‌های گیاهی کمک بگیرید.

بیشتر افراد می‌دانند که پوکی استخوان بر روی استخوان‌های بزرگ بدن مثل ستون فقرات، لگن و پاها تاثیر می‌گذارد. با این‌حال خطر پوکی استخوان، استخوان‌های صورت را هم تهدید می‌کند. استخوان‌های صورت زنان بین سنین ۴۰ تا ۶۵ سالگی، نسبت به استخوان‌های دوره ۲۰ تا ۴۰ سالگی خیلی متفاوت است. درواقع، استخوان‌های صورت انسان از نظر تراکم و حجم هم‌زمان با استخوان‌های دیگر ضعیف می‌شوند، اما این روند برای زنان از ۲۷ سالگی شروع می‌شود.

به همین دلیل است که مصرف مکمل‌های ویتامین D و کلسیم غذایی برای زنان از اهمیت خاصی برخوردار است. برای آشنایی با آزمایش پوکی استخوان، کلیک کنید. درحالی که یک‌چهارم زنان بعد از ۵۰ سالگی به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند، اما فرآیند پیری باعث کاهش تراکم استخوان‌های صورت در همه زنان می‌گردد.

این مساله، تاثیر عمیقی بر روی جلوه ظاهری زنان باقی می‌گذارد و می‌تواند زیبایی آنان را تحت تاثیر خودش قرار بدهد. هورمون استروژن از نقش مهمی در تولید کلاژن برخوردار است که هم به افزایش کیفیت پوست و هم به شکل‌گیری استخوان‌ها ارتباط دارد. اواخر دهه ۲۰ سالگی،‌ کاهش این هورمون مهم در بدن زنان شروع می‌شودو در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ سالگی سرعت بیشتری می‌گیرد. این وضعیت درنهایت بر روی سه قسمت مهم از صورت تاثیر منفی می‌گذارد که معمولا بیشتر از همه اجزای دیگر به چشم می‌آیند: چشم‌ها، لب‌ها و گردن/قفسه سینه. سلامت استخوان‌ها با رژیم غذایی سرشار از پروتئین‌های گیاهی شروع می‌شود، درحالی که بسیاری از افراد فقط بر روی مواد غذایی غنی از کلسیم تمرکز می‌کنند. واقعیت این است که بنیان استخوان‌ها به پروتئین کلاژن بستگی دارد و اگر این بنیان مستحکم شکل نگیرد، کلسیم نمی‌تواند به‌خوبی تاثیر بگذارد. بنابراین اگر می‌خواهید استخوان‌های صورت شما به پوکی استخوان مبتلا نشوند، باید رژیم غذایی مناسبی را از سال‌های جوانی در پیش بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *