تاثیر بیماری دهان و دندان بر ریه ها

تاثیر بیماری دهان و دندان بر ریه ها

پزشکان به تازگی بین ذات الریه و مشکلات دهان و دندان ارتباط مستقیمی یافته اند آن ها معتقدند اگر به خوبی از دندانهایتان مراقبت کنید مبتلا به بیماری های عفونی ریوی نخواهید شد بهتر است با در پیش گرفتن روش های پیشگیرانه و موثر بیشتر از سلامت دهان و دندانتان مراقبت کنید.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که معاینات منظم دندان‌پزشکی و تمیز کردن دندان‌ها در دندان‌پزشکی، سطح باکتری‌هایی که باعث شکل‌گیری عفونت ریه می‌شوند را کاهش می‌دهند و از همین طریق می‌توانند خطر ابتلا به ذات‌الریه را کمتر کنند. محققان در این مطالعه، پرونده‌های مربوط به بیش از ۲۶ هزار نفر را مورد بررسی قرار دادندو درنهایت به نتایج تازه‌ای درباره ارتباط بین سلامت دهان و دندان و ذات‌الریه دست پیدا کردند. آنان متوجه شدند که احتمال ابتلا به ذات‌الریه در افرادی که هیچ وقت به دندان‌پزشک مراجعه نکرده‌اند، ۸۶ درصد بیشتر از افرادی است که دو بار در سال به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند. دکتر میشل دال، مسئول این مطالعه و از اعضای دانشگاه ویرجینیا، می‌گوید:

«ارتباط مستندی بین سلامت دهان و دندان و ذات‌الریه وجود دارد که به‌خوبی اثبات شده است. مراجعه کردن به دندان‌پزشک در حفظ سلامت دهان و دندان، اهمیت ویژه‌ای دارد». به‌گفته دکتر داال، دهان هیچ‌وقت بدون باکتری نمی‌ماند، اما مراقبت درست از دندان‌ها می‌تواندمیزان باکتری‌های موجود در دهان را کاهش دهد. این محقق می‌گوید: «مطالعه ما، شواهدی را فراهم می‌کند مبنی بر این‌که سلامت دهان و دندان با سلامت عمومی افراد ارتباط دارد. علاوه بر این، نشان می‌دهد که مراقبت از دندان‌ها باید به بخشی از مراقبت‌های پیشگیرانه روزانه برای حفظ سلامتی تبدیل شود».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *