تاثیر مصرف شکلات تلخ بر پوست

تاثیر مصرف شکلات تلخ بر پوست

مصرف شکلات تلخ تاثیرات زیادی بر پوستتان میگذارد اگر می خواهید از آفتا ب سوختگی در امان بمانید پیشنهاد می کنیم شکلات تلخ میل کنید.تحقیقات ثابت کرده خوردن مداوم شکلات می تواند باعث افزایش رطوبت پوستتان شود.

مطالعات محققان در زمینه شکلات نشان می‌دهد پوست کسانی که شکلات تلخ غنی از آنتی‌اکسیدان می‌خورند، نرم‌وتر و صاف‌تر است، کمتر خشک می‌شود و در برابر آفتاب‌سوختگی بیشتر مقاومت می‌کند. یکی از مطالعات منتشرشده در European Journal of Nutrition نشان می‌دهد که خوردن مداوم شکلات به مدت ۱۲ هفته، کمبود رطوبت پوست را ۲۵ درصد کمتر می‌کند.

این توانایی واقعا برای کسانی که پوست خشکی دارند، خیلی اهمیت دارد و این افراد باید از شکلات تلخ استفاده کنند. محققان بریتانیایی در یکی از مطالعات‌شان به بررسی دو گروه از زنان به مدت ۱۲ ماه پرداختند که یک گروه از شکلات تلخ و یک گروه از شیر شکلات استفاده می‌کردند. در پایان مطالعه مشخص شد مقاومت پوست آن‌هایی که شکلات تلخ می‌خورند، در برابر اشعه‌های UV دو برابر بیشتر است و خوردن شکلات تلخ آفتاب‌سوختگی پوست را کاهش می‌دهد. در واقع در این مطالعه مشخص شد که اشعه‌های UV باید دو برابر قوی‌تر از حالت عادی باشند تا بتوانند پوست این افراد را بسوزانند. شکلات این توانایی را دارد که جریان خون را در سطح پوست بهتر کند و همین نکته باعث خون‌رسانی بهتر به موی‌رگ‌هایی می‌شود که در سطح پوست قرار دارند. وقتی این اتفاق می‌افتد، اکسیژن و مواد مغذی، بهتر جذب پوست می‌شوند و از پوست در برابر کاهش رطوبت و سوختگی محافظت می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *