تاثیر نوشیدنی‌های کافئین‌دار در مبتلا نشدن به پارکینسون

تاثیر نوشیدنی‌های کافئین‌دار در مبتلا نشدن به پارکینسون

پیشگیری از پارکینسون با نوشیدنی های کافئین دار

تحقیقات نشان داده که افراد در جوانی و یا حتی در میانسالی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون در انها وجود دارد بنابراین راههای برای پیشگیری از این بیماری وجود دارد که خوردن نوشیدنی های کافئین دار یکی از این روش ها می باشد.

بیشتر انسان‌ها هنوز فکر می‌کنند که بیماری پارکینسون فقط یک بیماری مختص سالمندان است،‌ اما واقعیت چیز دیگری را به ما نشان می‌هد. در حالی که این اختلال معمولا بعد از ۶۰ سالگی تشخیص داده می‌شود، اما افراد جوان‌تر هم ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. علت ابتلا به بیماری پارکینسون هنوز ناشناخته است،

اما این‌طور تصور می‌شود که ترکیبی از ژنتیک و عوامل محیطی در افزایش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون نقش دارند. محققان تا به امروز توانسته‌اند چندین مورد جهش ژنتیکی را کشف کنند که با بیماری پارکینسون مرتبط است. حتی سبک زندگی افراد می‌تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که خطر ابتلا به بیماری پارکینسون در میان کسانی که از نوشیدنی‌های حاوی کافئین استفاده می‌کنند، کمتر از دیگران است. البته درباره این مساله، هنوز رابطه علت و معلولی مستقیمی مورد تایید قرار نگرفته است. یکی از نکات مهم درباره بیماری پارکینسون این است

که استرس می‌تواند علائم این بیماری را شدیدتر کند. متاسفانه، یکی از سرچشمه‌های شکل‌گیری استرس در میان این بیماران، پنهان کردن بیماری‌شان از خانواده، همکاران و دوستان است. بنابراین بهتر است که افراد مبتلا به این بیماری، مشکل خودشان را با دیگران در میان بگذارند تا میزان استرس را کاهش دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *