تطبیق دادن کودک با مدرسه

تطبیق دادن کودک با مدرسه

سعی کنید به فرزندانتان در همراه شدن با محیط مدرسه کمک کنید و با برخی پیشنهادات مفید به آن ها انگیزه دهید حس مالکیت و تعلق و دیدگاه مثبت را در آن ها افزایش دهید برنامه ای روزانه برای آن ها ترتیب دهید و فعالیت فیزیکی آن ها را افزایش دهید.

فرزند شما سالهای بسیاری از عمر خود را در مدرسه سپری خواهد کرد و شما دوست دارید که او در این محیط به بهترین شکل ممکن رشد کند و شکوفا شود. در این مقاله راهکارهایی ارائه شده تا فرزندتان بتواند خودش را با مدرسه تطبیق دهد.

داشتن مجموعه‌ای از دوستان: داشتن دوست به بچه‌ها این امکان را می‌دهد تا در مدرسه حس بهتری داشته باشند.مجموعه دوستان او، در طی سالیان تحصیل، تبدیل به یک گنجینه مهم می‌شود. به علاوه، فرآیند دوستی، عزت نفس فرزندان ما را تقویت می‌کند و به آنها این امکان را می‌دهد تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

با مدرسه و اولیای مدرسه همکاری نزدیک داشته باشید: اگر با مسأله یا مشکلی روبه رو شدید یا اگر موقعیت حساسی پیش آمد،دقت کنید که حتماً اولیای مدرسه را در جریان قرار دهید. اگر با تصمیمی مؤافق نبودید، شخصا وارد عمل شوید، با معلم فرزندتان حضوراً یا تلفنی گفتگو کنید و خیلی مؤدبانه و شفاف، نظر خود را بیان کنید. یادتان باشد که همیشه متعادل رفتار کنید. بنابراین دائماً معلمان را متهم نکنید یا مدام از فرزندتان جانبداری یا عذرخواهی نکنید.

حس مالکیت و تعلق او را افزایش دهید: فرزندتان باید به این نتیجه برسد که در برابر دیگران برای خود ارزش قائل شود و متقابلاً دیگران نیز در نظر او دارای ارزش و احترام باشند، تنها در این صورت است که او می‌تواند به یک عزت نفس قابل تحسین اجتماعی برسد. شرکت در برنامه های جانبی مدرسه، به او این امکان را می‌دهدتا خودش را در محیط مدرسه فرد مفیدی احساس کند. به این ترتیب، میان مدرسه و آنچه در آن می‌آموزد، پیوندی برقرار می‌کند و این یادگیری‌ها در نظرش مثبت و با ارزش می‌شوند.

خلق یک دیدگاه مثبت: سعی کنید برای فرزندتان تصویری زیبا و مثبت از مدرسه و حواشی آن ایجاد کنید. به جای اینکه دائم از این شکایت کنیدکه تکالیفش زیاد یا خسته کننده است، سعی کنید که جنبه مثبت قضیه را ببینید، مثلاً همواره به خوبی به او یادآوری کنید که این تکالیف چقدر در یادگیری او مؤثر خواهند بود. همچنین یادتان نرود که برای تلاش و زحمات او ارزش قائل شوید و عملکرد و نتیجه این زحمات را تحسین کنید. به این ترتیب وقتی فرزندتان می‌بیند که شما به او افتخار می‌کنید، به خودش می‌بالد.

برای او یک برنامه روزانه ترتیب دهید: بچه‌ها معمولاً به همه چیز زود عادت می‌کنند و غالباً اگر یک برنامه روزانه منظم داشته باشند، به خوبی عمل می‌کنند. پس چرا آنها را از داشتن چنین برنامه ای محروم کنیم؟ بنابراین سعی کنیم تا برنامه های منظمی برای او ترتیب دهیم،برنامه هایی که به نوعی او را دلگرم کنند و باعث شوند تا روز او به بهترین شکل ممکن سپری شود.

سعی کنید که فرزندتان حتماً فعالیت فیزیکی داشته باشد: فعالیت بدنی جزء لاینفک زندگی بچه‌ها محسوب می‌شود. در اغلب اوقات نشستن طولانی مدت بر روی نیمکت های کلاس، نه تنها بچه های بیش فعال بلکه حتی کودکان معمولی را همبه سرپیچی و نافرمانی وامی دارد. ورزش کردن یا حتی یک حرکت ساده، نیاز فیزیکی و صد البته نیاز روحی آنها را تأمین می‌کند. حرکت به بچه‌ها این امکان را می‌دهد تا از تنش‌ها رها و انرژی هایشان تخلیه شود و در نهایت به تعادل برسند. به این ترتیب برای تمرکز و یادگیری بیشتر، روحیه بهتری خواهند داشت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.