خوردنی های گوشتی تاثیرگذار بر سنگ کلیه

خوردنی های گوشتی تاثیرگذار بر سنگ کلیه

افرادی که از سنگ کلیه رنج میبرند می توانند برای دفع سنگ از کلیه هایشان در رژیم غذایی خود از گوشت برخی پرندگان استفاده کنند تا در دفع این عارضه موفق شوند. طب سنتی عقیده دارد گوشت تیهو، جوجه مرغ، بزغاله تاثیر مفیدی بر دفع سنگ مثانه خواهند گذاشت.

بیماران دچار سنگ کلیه بعد از این‌که غذاهای مضر را از رژیم غذایی کنار گذاشتند، باید از مواد غذایی متناسب با شرایط خودشان در ماه رمضان استفاده کنند. بهترین گوشت‌های مفید برای این بیماران از دیدگاه طب سنتی، شامل گوشت تیهو، جوجه مرغ، بزغاله، چلچله و دراج می‌شود.

گوشت تیهو، غذائیت زیادی داردو بسیار لطیف و سریع‌الهضم است. علاوه بر این، خون صالح در بدن تولید می‌کند و برای افرادی که معده و روده ضعیفی دارند، مناسب است. گوشت جوجه مرغی که خوب پخته شده باشد نیز از گوشت اکثر پرندگان لطیف‌تر است و غذائیت زیادی دارد. گوشت بزغاله دارای فضولات کم‌تری است و از هر حیث معتدل محسوب می‌شود.

گرمی و سردی و خشکی و رطوبت آن در حد وسط است و امتلا ایجاد نمی‌کند. نیروی بدن را کاهش نمی‌دهد و بدن را لاغر نمی‌سازد، خصوصا در فصول گرم و در نواحی و شهرهایی که گرمی هوا در آن‌ها شدید است و جزء مناطق گرم‌سیری به حساب می‌آیند. گوشت چلچله اختصاصا برای سنگ مثانه مفید است و گوشت دراج نیز لطافت زیادی دارد.

یکی از بهترین غذاها برای بیماران دچار سنگ کلیه، گوشت چلچله پخته‌شده با روغن بادام و کرفس و گشنیز و دارچین است. نان خشکار در گروه نان‌های مفید برای بیماران دچار سنگ کلیه از منظر طب سنتی به حساب می‌آید. نان خشکار، نانی است که گندم آن را نشسته و سبوس آن را نیز نگرفته باشند. برای جلوگیری از سنگینی معده و نفخ پس از مصرف آن، بهتر است که نان خشکار را با کمی کره یا شیره انگور به‌عنوان مصلح استفاده کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *