درست کردن جوجه ی اسپایسی با ریتای انبه همراه با گشنیز

درست کردن جوجه ی اسپایسی با ریتای انبه همراه با گشنیز

درست کردن جوجه ی اسپایسی با ریتای انبه همراه با گشنیز

مطلب زیر تهیه یک جوجه اسپایسی را برای شما قرار داده است عنوان کامل این غذا درست کردن جوجه اسپایسی با ریتای انبه میباشد که مقداری گشنیز در این نوع جوجه بکار رفته است. امیدوارم که این جوجه اسپایسی را دوست داشته باشید.

مواد لازم برای درست کردن جوجه ی اسپایسی

مرغ (بهتر است از ران و بالای ران استفاده شود.) ۸ تکه  .  زیره ۲ قاشق سوپخوری

سیر ۴ حبه  .  فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری   .  فلفل قرمز خشک و پودر شده ۲ عدد

روغن زیتون ۱ قاشق سوپخوری  .  ماست معمولی ۳۰۰ گرم   .  لیمو ۲ عدد

گشنیز تازه ۱ دسته بزرگ  .  انبه رسیده ۱ عدد  .  پیازچه ۱ دسته   .  نمک دریا

این غذا که در ماست خوابانده می شود (مارینه) ، مرغ ها را نرم کرده و پس از پخت روی آن طلایی خواهد شد. مرغ ها باید کاملا پخته و به خوبی خنک شوند.

درست کردن جوجه ی اسپایسی

ابتدا پوست مرغ ها را جدا کنید. بهترین راه برای این کار، گرفتن پوست ران مرغ با تکه ای حوله ی کاغذی و کشیدن آن است ( مانند حالت درآوردن جوراب). سپس ۲ تا ۳ برش روی مرغ ها بزنید به شکلی که به استخوان برسد.

دانه های زیره را در هاون بکوبید تا عطر آن در بیاید. سیر را له کنید. هر دو را در یک کاسه بریزید وسپس فلفل، برگه های فلفل قرمز، روغن زیتون و ۳ قاشق سوپخوری ماست را اضافه کنید. آب یکی از لیموها را گرفته و به کاسه اضافه کنید. گشنیزها را خرد کرده و نیمی از آن را به کاسه اضافه کنید.

مواد را به خوبی مخلوط کنید سپس مرغ را اضافه کنید و با دست طوری هم بزنید که مطمئن شوید به اندازه ی کافی مواد به داخل شکاف های روی گوشت نفوذ کرده اند. روی ظرف را بپوشانید و بگذارید حداقل برای ۳۰ دقیقه و یا تا ۲۴ ساعت به خوبی در یخچال مارینه و مزه دار شود.

برای تهیه ریتا، آنگونه که در شکل می بینید باید گوشت انبه را به قطعاتی به اندازه ی حبه ی قند خرد کنید. سپس بقیه ی گوشت های آن را کنار بگذارید. برای این کار می توانید برش ها ی عمودی و افقی موازی و عمیقی روی انبه ایجاد کنید تا جاییکه به پوست برسید.

انبه ها را خرد کرده، پیازچه را نازک برش بزنید و آنها را با ماست باقی مانده مخلوط کنید. لیموی دوم را نصف کرده و آب یک نصف لیمو را گرفته و بقیه گشنیز خرد شده را با آن مخلوط کرده و مزه دار کنید. مواد را در یک ظرف در دار ریخته و سرد نگه دارید.

هنگامی که آماده طبخ مرغ ها بودید، فر را از قبل تا دمای ۱۹۰ درجه ی سانتیگراد گرم کنید. مرغ ها روی سینی فر قرار داده و بگذارید تا ۴۰ دقیقه بریان شوند، پس از گذشت ۲۰ دقیقه آنها را برگردانید تا همه جای آن کاملا طلایی و برشته شود. مواد مارینه ممکن است به سینی بچسبد، پس بهتر است کف آن را فویل آلومینیومی قرار دهید تا شستن سینی راحت تر شود.

سپس مرغ ها را به اضافه ی بقیه لیمویی که قاچ زده اید در ظرف در داری ریخته، اجازه دهید تا مرغ ها کاملا خنک شوند. آن را در جای خنک نگهداری کنید. هنگامی که به پیک نیک رفتید، این مرغ ها را با ریتای تهیه شده سرو کنید و آب لیمو را روی گوشت ها بچکانید.

نکته: اگر یک انبه رسیده را کمی فشار دهید عطر خوبی دارد. تمامی انبه ها ابتدا سبز هستند ولی هنگام رسیدن بسته به نژاد آن تقریبا زرد، نارنجی یا صورتی می شود. وقتی انبه رسید آن را در یخچال نگهداری کنید. مانگوهای آلفونسو به دلیل گوشت شیرینش معروف هستند. اگر توانستید این منوع انبه را پیدا کنید دو عدد از آن را در این غذا استفاده کنید زیرا کوچکتر از انبه های معمولی هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.