درمان ضعف معده با روش های ساده

درمان ضعف معده با روش های ساده

اگر از ضعف معده رنج میبرید بهتر است عادات غذایی خود را اصلاح کنید و مانع شدت یافتن این بیماری در بدنتان شوید. بهتر است از خوردنی هایی که هضم آسانی دارند استفاده کنند و عادت های ناسالم تغذیه ای خود را کنار بگذارند.

افراد مبتلا به ضعف معده و ضعف هضم باید عادت‌های ناپسند غذایی را ترک کنند و آداب صحیح غذا خوردن را رعایت کنند. اگر علت ضعف معده به تجمع اخلاط در معده مرتبط باشد، قبل از شروع ماه رمضان باید با مراجعه به پزشک جهت پاک‌سازی معده از اخلاط نامناسب اقدام نمایند و سوءمزاج‌های حاکم بر معده را اصلاح کنند.با این‌حال، رعایت توصیه‌های زیر در بهبود علائم بیماران و کمک به روزه‌داری آنان موثر است.

۱. بهترین علاج برای ضعف معده از دیدگاه طب سنتی، تقلیل غذا است. کسانی که دچار این بیماری هستند، علاوه بر پرهیزات لازم، باید از مصرف شنبلیله و کنجد نیز پرهیز کنند چون هر دو ضعیف‌کننده معده هستند.

۲.این افراد باید از مربای زنجبیل، مربای آمله، مربای هلیله، ماش، بادام، عسل و گشنیز در رژیم غذایی استفاده کنند.

۳. گوشت‌های مفید برای این بیماران، گوشت پرندگانی مثل جوجه مرغ، دراج، تیهو، کبک و گنجشک است که سریع‌الهضم هستند و معده را برای هضم با مشکل مواجه نمی‌کنند.

۴. یکی از غذاهای مفید برای این افراد،گوشت جوجه مرغ است که بنا بر مزاج افراد با دارچین، زعفران، زیره سبز و سیاه، سماق، آبلیمو و انار،‌ چاشنی‌دار شده باشد.

۵. مصرف مویز، کرفس و نعناع برای انواع بیماری‌های معده از جمله ضعف معده مفید است.

۶. اگر ضعف معده از رطوبت بیش از حد معده باشد‌، مصرف پسته برای بیمار مفید است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *