درمان کردن اسکارهای پوستی

درمان کردن اسکارهای پوستی

برای درمان کردن اسکارها از روش های مختلفی می توانید از لایه برداری و استعمال کرم‌های حاوی ویتامین E کمک بگیرید همچنین کرم یا ژل سیلیکون گرینه خوبی برای رفع اسکارهای پوستی به شمار می روند و باعث کلاژن سازی پوستتان می شوند.

با توجه به این‌که اسکارهای پوستی نسبت به پوست اطراف‌شان متفاوت هستند، درمان کردن اسکارها می‌تواند نمود ظاهری آن‌ها را به حداقل برساند. کرم‌هایی که برای درمان اسکارهای پوستی به کار می‌روند، قابلیت نرم کردن و مسطح کردن اسکارها را دارند. آلفا هیدروکسی اسیدها، توانایی خاصی دارند که سلول‌های پوستی را به لایه‌برداری ترغیب کنند.

مثلا زمانی که اسید گلیکولیک، نوعی از آلفا هیدروکسی اسیدها، روی پوست استعمال می‌شود، سلول‌های مرده پوستی از سلول‌های سالم و زنده جدا می‌شوند. مثال دیگر به ترکیب‌های دیگر آلفا هیدروکسی اسیدها مثل لاکتیک، اسید سیتریک و اسید مالیک برمی‌گردد. این ترکیب‌ها، سلول‌های قدیمی پوست را از بین می‌برند و کاری می‌کنندکه اسکارهای آکنه‌ای کمتر از همیشه به چشم بیایند. علاوه بر این، بروز آکنه‌ها را نیز کاهش می‌دهند. کرم یا ژل ویتامین E می‌تواند به‌طور خاص برای درمان اسکارهای پوستی خاصی به کار گرفته شود که درنتیجه سوختگی به وجود می‌آیند.

به نظر متخصصان، اگر هر روز بین دو تا سه بار کرم‌های حاوی ویتامین E را روی ناحیه سوخته‌شده ‌استعمال کنید،اسکارهای پوستی کمتری در آن قسمت باقی می‌مانند. کرم یا ژل سیلیکون، گزینه دیگری است که نباید آن را فراموش کرد. استعمال کرم‌های سیلیکون روی اسکارهای پوستی می‌تواند اسکار را مسطح کند که خصوصا برای درمان اسکارهای کلوئیدی موثر است. ژل سیلیکون نیز به شکل‌گیری کلاژن لازم بر روی پوست کمک می‌کند و مانع از شکل‌گیری اسکارهای بدشکل می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *