دفع سنگ کلیه با میوه های طبیعی

دفع سنگ کلیه با میوه های طبیعی

بیماران مبتلا به سنگ های مجاری ادراری می توانند از برخی محصولات طبیعی مانند میوه ها و سیفی جات برای دفع این سنگ ها در بدنشان استفاده کنند میوه هایی مانند خیار ،خربزه و زالزالک کمک زیادی به شکستن سنگ های کلیوی و مجاری ادراری می کنند.

میوه‌های مفید از منظر طب سنتی برای بیماران دچار سنگ کلیوی، شامل این موارد می‌شوند: خیار، آلبالو، انجیر، انگور، خربزه و زالزالک، که بیماران می‌توانند یک ساعت بعد از مصرف غذا از آن‌ها استفاده کنند. خیار میوه‌ای مدر است و سنگ‌های ادراری را از بدن خارج می‌کند. علاوه بر این، برای رفع تشنگی مفید است. آلبالو هم مقوّی معده و کبد است،تشنگی را برطرف می‌سازد و سنگ‌های کلیه و مثانه را می‌شکند. این میوه حتی زخم‌های مجاری ادراری را التیام می‌بخشد. انگور از لحاظ غذائیت، بهترین میوه است، خون صالح تولید می‌کند و معدل امزجه غلیظه و صاف‌کننده خون به حساب می‌آید. زیره و رازیانه، مصلح انگور هستند و باید مقدار کمی از آن‌ها را همراه با انگور مصرف کرد.

خربزه نیز مدر است، سنگ‌های ادراری را از بدن خارج می‌سازد و برای کلیه مفید است. زالزالک هم غذائیت بالایی دارد، مقوّی معده است و خصوصا برای کسانی موثر است که ادرارشان قطره‌قطره خارج می‌شود. روغن بادام، روغن کنجد و روغن زیتون، همگی در گروه روغن‌های مفید از منظر طب سنتی برای بیماران دچار سنگ کلیوی قرار می‌گیرند.

روغن بادام در گرمی و سردی معتدل است و مصرف آن برای افرادی مفید است که ادرارشان قطره‌قطره خارج می‌شود. علاوه بر این، به دفع سنگ‌های ادراری کمک می‌کند. روغن کنجد نیز دارای خواص کنجد است و در رفع سوزش ادرار تاثیر مثبتی دارد. از خواص مهم روغن زیتون برای این بیماران، می‌توان به شکستن سنگ‌های ادراری و ادرارآور بودن آن اشاره کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *