چگونه خواب مان را تعبیر کنیم؟

چگونه خواب خود را تعبیر کنید

آیا تا به حال در خواب پرواز کرده‌اید، یا دیده‌اید که بدون شلوار سرکار رفته‌اید؟ فقط شما نیستید که این خواب‌ها را می‌بینید.

این‌ها تنها دو مورد از موضوعات تکراری هستند که مردم در خواب می‌بینند.

تا به حال اندیشیده‌اید که چنین اتفاقی چطور ممکن است؟

هر جور حسابش را بکنیم همه ما افکار، احساسات و تجربیات منحصر به خودمان را داریم، چطور است که این افکار و احساسات به شکل این سمبل‌های مشترک در رویاهایمان درمی‌آیند؟

نظریه‌پردازان رویاها هنوز در تلاش هستند تا به این موضوع پی ببرند؛ در حقیقت، بر سر این‌که این رویاها دقیقا چه معنایی دارند توافق روشنی وجود ندارد.

با وجود این، رویاها به ویژه آن‌هایی که مثل مواردی که جلوتر نام خواهیم برد نمادهای مشترک دارند، قابلیت این را دارند که دیدگاه‌های جالبی به دنیای بیداری‌مان بدهند.

در مطلب زیر ۲۰ مورد از رویاهایی که بیشتر دیده می شود را به همراه تعبیرشان آورده ایم.

تعبیر خواب
تعبیر خواب

۱. مرگ
خواب مردن دیدن خیلی ناخوشایند است، اما لزوما به این معنا نیست که اتفاق بدی خواهد افتاد.

خیلی از کسانی که خواب تعبیر می‌کنند معتقدند که دیدن خواب مرگ نشانه تغییری بزرگ یا تغییر شکل افق‌های زندگی شما یا افرادی که به شما نزدیک هستند، است.


۲. سقوط
صحبت از تشویش و اضطراب است. فقدارن کنترلی که به سبب سقوط از آسمان در رویای‌تان احساس می‌کنید ممکن است دلیل فقدان کنترل و عدم امنیتی باشد که در زندگی واقعی‌تان احساس می‌کنید.
علاوه بر این دیدن سقوط در خواب می‌تواند نشانه شکست (یا ترس از شکست) در کار یا زندگی شخصی‌تان باشد.


۳. دوستان
مثل خیلی از نشانه‌ها در خواب، نقش دوستان نیز برجسته ساختن جنبه‌هایی از وجود خود شخص است، مثل یک ویژگی شخصیتی که ممکن است از آن آگاه نباشید و یا لازم است به دنبال آن بروید.
چه احساسی درباره آن دوست دارید؟ آن خانم یا آقا برای‌تان نماد چه چیزی است؟ دانستن پاسخ این سوال‌ها سرنخ‌های زیادی به شما می‌دهد.


۴. پرواز
آیا به تازگی چیزی جدید و خیال‌پردازانه را تجربه کرده‌اید؟ ممکن است امشب در رویای‌تان به آسمان‌ها بروید.
پرواز نشانه آزادی است، پس اگر بدون تلاش صعود کرده از منظره پایین لذت می‌برید در زندگی حقیقی هم هوشیارتر هستید.
اگر به سختی پرواز می‌کنید به معنای این است که احساس می‌کنید در مسیر زندگی‌تان محدودیت دارید.


۵. برهنگی
توی خواب خودتان را بدون شلوار، بدون بلوز و یا کلا بدون لباس دیده‌اید؟ دلیلش این است که احساس می‌کنید در زندگی واقعی روزانه‌تان یک پروژکتور روی شما زوم شده است که خیلی هم حس خوبی نیست.
برهنگی در رویاها نشانه آسیب‌پذیری شما در یک موقعیت است. آیا شما تنها آدم با لباس بین یک اقیانوس آدم برهنه هستید؟ شاید چیزی را درباره خودتان پنهان می کنید.


۶. فلج شدن
ناتوانی در حرکت در خواب نشانگر کمبود قدرت یا گیر کردن در شرایطی در طول ساعات بیداری است. اغلب فلج در خواب در میانه شرایطی خطرناک اتفاق می‌افتد مثلا می‌بینید که یک شخصیت خطرناک آماده حمله به شماست.


۷. بارداری
همانند دیدن مرگ در خواب، خواب بارداری هم پیش‌بینی از آینده است، اما معبران این خواب‌ها را با رشد و یا نیاز به چیزی تازه مثل یک هدف، پروژه یا شرایط جدید ارتباط می‌دهند.


۸. دویدن
اگر در زندگی واقعی بخواهید از کسی یا چیزی فرار کنید یا به چیزی دست نیافتنی دست یابید، در خواب بعدی‌تان خودتان را می‌بینید که دارید می‌دوید. توانایی شما در دویدن نشان‌دهنده میزان موفقیت شما در زندگی حقیقی است.
دویدن بدون اینکه جلو بروید نشانه خوبی نیست، در حالیکه دویدن با قدرت و تحمل بالا نشانگر انگیزه قوی و موفقیت است.


۹. رابطه جنسی
اگر می‌خواهید بدانید دیدن رابطه جنسی در خواب به چه معناست، نگاهی به شریک جنسی ناخودآگاهتان بیندازید.
برخی نظریه‌پردازان در رابطه با رویاها معتقدند که افرادی که در رویا خودمان را بسیار نزدیک به آن‌ها می‌بینیم افرادی هستند با ویژگی‌هایی که ما برای خودمان می‌خواهیم، ویژگی‌هایی مثل اعتماد به نفس یا بذله‌گویی.


۱۰. دندان
دندان‌ها به اعتماد به نفس و قدرت ربط دارند. اگر خواب دیدید دندان‌های‌تان دارند می‌افتند معنی‌اش این است که از خجالتی بودن می‌ترسید، مضطربید، یا حس می‌کنید روی شرایطی خاص کنترل لازم را ندارید.
علاوه بر این افتادن یا خراب شدن دندان‌ها در خواب می‌تواند به دلیل فکر کردن درباره پیری و مشکلات مربوط به اعتماد به نفس باشد.


۱۱. روز امتحان
این خواب‌ها را وقتی می‌بینید که مدت زیادی است فارغ‌التحصیل شده‌اید، دلیلش هم این است که در زندگی واقعی افراد و شرایط بسیاری هستند که شما را مورد امتحان قرار می‌دهند.
احساس نمی‌کنید برای یک چالش دشوار آماده‌اید، نگرانی درباره مشکلات اقتصادی و عدم توانایی در انجام صحیح مسئولیت‌ها می‌تواند روز امتحان را به خواب‌تان بکشاند.


۱۲. آب
ظاهرا خواب آب به بخش احساسات شما مربوط می‌شود. مشخصات آب در رویاهای شما، از جمله اینکه گل‌آلود باشد یا زلال، آرام باشد یا مواج احساساتی که لازم است با آن مواجه شوید را نشان می‌دهد.


۱۳. ماهی

دیدن ماهی در خواب خوب است بخصوص اگر آبی که ماهی در آن شنا می کند صاف و روشن باشد. اگر در خواب ببینید جائی در کنار آبگیر یا حوض و یا دریا و استخر ایستاده اید و درون آب ماهیان فراوان می بینید که شنا می کنند بسیار خوب است چرا که خواب شما از آینده ای روشن خبر می دهد ولی شرط این است که آب صاف و زلال باشد چنان چه آبی که ماهیان در آن شنا می کنند تیره و گل آلود باشد نشان آن است که جاه و مقام و پول و مال و منال در دسترس شما قرار می گیرد اما بعد از طی مراحلی بسیار دشوار و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان و غم و غصه خوردن زیاد.

اگر آب متعفن باشد و در آن ماهیان خوش رنگ و زیبا شنا کنند خوب نیست چرا که خواب شما می گوید چیزهائی بدست می آورید که به رنج و بدبختی و بیماری در برخورد به آن نمی ارزد.

آب متعفن نشان بیماری و حبس و محکومیت است. ماهی سفید بخت و اقبال است ، ماهی زرد طلائی پول و مال و ثروت است و ماهی سرخ فر و شکوه است.

اگر کسی در خواب یک یا چند ماهی درون شیشه یا تنگ آن طور که در مراسم هفت سین نوروز موسوم است به شما بدهد بسیار خوب است چون از جانب او متمتع و بهره مند می شوید و به آرزوهای خود می رسید و چنان چه شما به کسی ماهی بدهید او را کمک و یاری می کنید که به آرزوهایش برسد.

اگر در خواب ببینید که ماهی را درسته قورت دادید طمع می کنید و دچار حرص و آز می شوید و اگر غذائی بخورید، به نعمت می رسید. اگر ببینید ماهی شور می خورید چه دودی باشد و چه تازه به شرطی که شور باشد به بلا و مصیبت گرفتار می شوید.


۱۴. گریه

این بدان معنا نیست که در خواب به صورت فیزیکی گریه کنیم بلکه منظور دیدن گریه کردن است. گریستن در خواب شادی و خرمی و فرح و انبساط است . چنانچه در خواب ببینیم گریه می کنیم در روزهای آینده خوشحال می شویم و حادثه ای خوب برای ما اتفاق می افتد. اگر در خواب ببینیم که دیگری گریه میکندخبری خوش به ما می رسد ولی اگر در رویای خویش ببینیم که کسی می خندد و بعد از خنده بلافاصله گریه میکندو بعد به قهقهه می خندد خوب نسیت.نه برای آن کسی که می خندد و گریه می کند و نه برای ما که بیننده خواب هستیم. اگر در خواب ببینیم کسی که مرده است گریه می کندخوب است و جای نگرانی نیست.


۱۵. مار

مار،خطر یا دشمن خانگی است. خطری که بدون اطلاع قبلی و بی آنکه انتظارش را داشته باشید و حدس بزنید چه می شود و چه کسی در کمین شماست به سراغتان می آید و دشمنی است زیبا و قشنگ و خوش نقش و نگار و دل فریب که که زیر سر یا در خانه شما هست و از وجودش بی اطلاع عید اما این دشمن اگر فرصت بیابد نیش زهر آلود خودش را در تن شما فرو می برد. برخی نوشته اند، مار ثروت است و دارائی نهفته و موجود که در این مورد نیز شما از وجودش بی خبرید.

این تعبیر از آنجا ریشه می گیرد که در افسانه ها گفته اند و خوانده ایم که دفائن و خزائن گنجینه های نهفته در زیر خاک و ویرانه های قصور کهن و باستانی را مارها و اژدها و افعی ها حراست و پاسداری می کنند و چون این باور در اعماق ذهن ما هست دیدن مار می تواند به پول اندوخته و نهفته اشاره ای باشد که ما از وجودش بی اطلاع هستیم.گفتم که مار دشمنی است زیبا و خوش نقش و نگار و دل فریب و آرام که بی صدا می آید و زهرش را می ریزد و می رود. چنین موجودی می تواند یک زن زیبا نیز باشد.

زنی که در عین دولت داشتن خطرناک است و در عین خطرناک بودن دوست داشتنی است. در خواب خیره نگریستن به چشم مار را میمون ندانسته اند. چندین حیوان و جانور هستند که در خواب به چشم آنها خیره شدن خوب نیست از آن جمله است مار. اگر دیدید ماری را کشتید بر دشمنی پیروز می شوید ولی به زودی ندامت و پشیمانی به سراغ شما می آید.


۱۶. مرده

مرده دوست و مهمان است و دیدنش علتی برای ترس و وحشت در خواب نیست . اگر در خواب مرده ای را ببینید دوستی را ملاقات می کنید یا مهمانی برای شما می رسد.


۱۷. عروسی

دیدن عروسی در خواب ها به هیچ وجه خوب نیست. تمام معبران عروسی را عزا دانسته اند و عروس را بلا و فتنه و آفت و مصیبت. تنها یک مورد بد نیست که عروس را به نام و مشخصات بشناسید.


۱۸. طلا و پول

دیدن طلا در خواب برای مردان رنج و اندوه است و برای زنان نیکو است. اگر مردی در خواب ببیند که مقداری طلا یافته یا در جیب و کیف خویش دارد به مقدار حجمی آن طلا ( نه به ارزش آن ) مالش از بین می رود و زیان می بیند. پول در خواب خوب نیست همان قدر که به چشم عده ای در بیداری خوب است.

در بیداری داشتن پول زیاد هم موجب رفاه است و هم علتی برای نشان دادن تشخص و بزرگی اما در خواب درست عکس این است. داشتن پول چه اندک و چه بسیار نشان ابتلا و گرفتاری از نوع کثیف آن است. پول خرد و سکه غم و غصه کوچک است .

چنان چه در خواب ببینید که مقدار زیادی پول مقابل خود ریخته اید و سرگرم شمارش آن هستید خواب شما می گوید که در آینده گرفتاری هائی برای شما پیش می آید. چنان چه از کسی پولی گرفتید آن شخص برای شما دردسر درست می کند و اگر خودتان به کسی پول دادید شما برای او ناراحتی هائی را به وجود می آورید که شاید خودتان هم نمی خواستید.


۱۹. آینه

آینه در خواب دوست و همدم و یار و مونس بیننده خواب است. نگریستن در آینه خوب است چنان چه بیننده خواب خودش را ببیند…
اگر بیننده صورت خودش را ببیند خداوند به او پسری عنایت می فرماید و چنان چه سن فرزند داشتن او گذشته باشد از جانب فرزندش به او سود می رسد و این فرزند غالبا باید پسر باشد.

اگر زنی چهره خودش را در آینه ببیند خداوند به او دختری عنایت می فرماید یا از جانب فرزند به او سود می رسد و محبتی چشمگیر می شود. اگر آینه داشتید و آن را در عالم خواب به دیگری دادید نشان آن است که از مال خود بذل می کنید یا موجباتی فراهم می آورید که دیگری به درآمد و پول خوبی می رسد.

چنان چه آینه ای که دارید قاب نقره داشته باشد بی حرمت می شوید زیرا معبران اسلامی داشتن آینه نقره را مکروه دانسته اند.عده ای از معبران نگریستن در آینه را نشان غرور و خود خواهی می دانند. پنهان کردن آینه عیب پوشی خویش است.


۲۰. دویدن

دویدن در یک جهت خاص : بر آورده کردن آرزوها
دویدن بدون لباس – لخت و عور- خیانت
دویدن به دنبال یک دشمن : پیروزی
بچه ای که میدود : نیکبختی
مسابقه دو : رضایت
تماشای دوندگان : بگو مگو
بی هدف دویدن : مقداری پول زیاد بدستتان خواهد رسید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.