رهایی از استرچ‌مارک‌ها با کمک مکمل

رهایی از استرچ‌مارک‌ها با کمک مکمل

استرچ‌مارک‌ها غالبا بر اثر حاملگی یا کاهش وزن پس از چاقی در نواحی مختلف پوست به خصوص شکم بازو و پهلوها و کمر پدیدار می شوند. برای درمان این ضایعه های پوستی می توانید از برخی مکمل های مفید کمک بگیرید.

روش‌های مختلفی برای مقابله با استرچ‌مارک‌ها وجود دارند که استفاده از ویتامین‌ها به‌عنوان یکی از این روش‌ها شناخته می‌شود. بعضی از ویتامین‌ها می‌توانند کاری کنند که استرچ‌مارک‌ها کمتر به چشم بیایند و نمود ظاهری آنان کاهش پیدا کند. البته قبل از افزایش مصرف روزانه ویتامین، باید با پزشک مشورت کنید.

متخصصان معتقدند که ویتامین A برای محو کردن استرچ‌مارک‌ها مفید هستند. استعمال موضعی ویتامین A می‌تواند به رشد سلول‌های جدید کمک کند و در کنار آن، انعطاف‌پذیری و استحکام پوست را افزایش دهد. علاوه بر این، ویتامین A می‌تواند چین‌وچروک‌های پوستی را کمتر کنند و میزان آکنه‌های پوستی را کاهش دهند.

امروزه مکمل‌های ویتامین A در دسترس همه مردم قرار دارند و البته می‌توان ویتامین A را از طریق این مواد غذایی نیز دریافت کرد: سبزی‌ها و میوه‌های زرد و سبز، جگر و روغن ماهی. مشورت با پزشک قبل از افزایش مصرف ویتامین A، خصوصا برای خانم‌های باردار و افراد مبتلا به بیماری کبد یا کم‌کاری تیروئید ضروری است.

ویتامین دیگری که به مقابله با استرچ‌مارک‌ها کمک می‌کند، ویتامین C است. این ویتامین به ترمیم پوست کمک می‌کند و نقش موثری در حفظ استحکام بافت‌ها دارد. می‌توان از ویتامین C، هم در قالب مکمل و هم در قالب مواد غذایی طبیعی بهره‌مند شد. انواع مرکبات، سبزی‌های سبز و ماهی کبابی سرشار از این ویتامین هستند. البته نباید در مصرف ویتامین C زیاده‌روی کنید، چون می‌تواند به اسهال منجر شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *