سردرد روزه داران و درمان های طب سنتی

سردرد روزه داران و درمان های طب سنتی

آیا میدانستید از نظر طب سنتی سردرد در ماه رمضان با چه عواملی پدید می آید؟ متخصصین این طب به کم خونی را مقصر بروز سردرد روزه داران میدانند و به این منظور پیشنهادات درمانی جالبی برای افراد روزه دار دارند.

یکی از علت‌های سردرد در ماه رمضان، کم‌خونی است. بیماران مبتلا به کم‌خونی می‌توانند با رعایت نکات زیر در ماه رمضان روزه بگیرند:

۱. استفاده از شربت عسل با آب جوش (بدون لیموترش) بعد از سحری و قبل از خوابیدن.

۲. همراه با افطار و نیمه‌شب و سحر، هر بار یک لیوان شربت شیره انگور رقیق‌شده با آب نوشیده شود.

۳.هفته‌ای ۲ بار و هر بار ۱.۵ کیلو گوشت استخوان راسته گوسفندی بدون گوشت را با نمک و پیاز و زردچوبه در زودپز با آب فراوان به‌مدت ۸ تا ۱۰ ساعت بپزید تا استخوان‌ها کاملا نرم شوند. بعد عصاره آن را بگرید و تفاله را دور بریزید. بعد از افطار و نیمه‌شب و بعد از سحری، هر بار یک استکان تا یک لیوان از آن بنوشید، یا در غذا بریزید

۴.یک لیوان شیر با یک قاشق شیره انگور و یک قاشق مرباخوری بادام پوست‌کنده آسیاب‌شده را با هم مخلوط کنید و شب‌ها قبل از خوابیدن یا قبل از سحری بخورید.

۵. پودر سبوس گندم یا برنج یا غلات دیگر را به‌اندازه یک قاشق چای‌خوری به‌ازای هر فرد در غذاها بریزید و بپزید. هر کدام از دستورات خون‌ساز فوق که انجام شود، ‌تاثیر مثبتی در افزایش توان و قوت بیمار می‌گذارد و سردرد را کاهش می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *