علاقه به ورزش از دوران کودکی

علاقه به ورزش از دوران کودکی

چگونه کودکان از بچگی علاقمند به ورزش می شوند؟

در مطلب زیر علت علاقمندی بچه ها از ورزش از دوران کودکی مورد بررسی قرار میگیرد که چه عواملی در این علاقمندی نقش دارد که باعث علاقمندیشان به ورزش می گردد.

براساس مطالعاتی که جدیدا به صورت آزمایشگاهی انجام شده است، زنان بارداری که در این دوران فعالیت فیزیکی بیشتری دارند، فرزندانشان نیز در آینده نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی علاقه نشان می‌دهند. در این آزمایش، محققان موش‌های بارداری را که علاقه زیادی به دویدن داشتند انتخاب کردند و آن‌ها را به دو دسته تقسیم کردند.

یک گروه به چرخ دویدن دسترسی داشت و گروه دیگر اجازه دویدن نداشت. دانشمندان مشاهده کردند که موش‌های دونده به طور متوسط ۱۰ کیلوکتر در هر شب می‌دویدند و با پیشرفت بارداری و افزایش وزنشان این میزان به ۳ کیلومتر در شب کاهش پیدا کرد. نتایج نشان داد که موش‌هایی که از مادران فعال متولد شدند ۵۰ درصد بیشتر به فعالیت‌های فیزیکی در آینده پرداختند.

این موش‌های نوزاد تا بزرگسالی مورد بررسی قرار گرفتند و تحقیقات نشان داد که آن‌ها قادر هستند که در طی ۳ هفته میزان قابل توجهی چربی بسوزانند. دانشمندان معتقدند که تمامی حرکات مادر در دوران بارداری، بر روی جنین در داخل رحم تأثیر می گذارد و حتی اگر زنان در قبل از دوران بادراری فعالیت زیادی نداشته باشند، با یک برنامه‌ریزی مناسب در این مدت می‌توانند جنین را به ورزش عادت دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *