عوارض القای زایمان طبیعی

عوارض القای زایمان طبیعی

القای زایمان طبیعی برای بانوانی استفاده می شود که از وقت زایمانشان گذشته است و یا خود و جنینشان در معرض خطر قرار دارند. با این روش اتساع های دهانه رحم آغاز خواهند شد و پروسه زایمان به وقع خواهد پیوست می خواهیم در این بخش به عوارض تزریق آمپول فشار برای زایمان طبیعی اشاره کنیم.

اگر زایمان در روزى که باید، رخ ندهد، پزشک مى‌تواند به وسیله دار یا هر تکنیک دیگرى، انقباضات لازم را به رحم تلقین کند. معمولاً پزشکان از آمپول فشار استفاده مى‌کنند تا روند آغاز زایمان را تسریع بخشند. بنا به گفته مرکز کنترل و پیشگیرى بیمارى‌ها در آمریکا، از هر پنج زایمان طبیعى، یکى از آنها به وسیله آمپول فشار صورت می‌گیرد. چرا از آمپول فشار استفاده مى‌کنند؟ پزشکان زمانى شما را به زایمان وا مى‌دارند که انتظار براى انجام زایمان به خودى خود، خطرناک است.

این مورد زمانى پیش مى‌آید که: یک یا دو هفته از زمان زایمانتان گذشته و شما هنوز باردار هستید. اکثر پزشکان اجازه نمى‌دهند این زمان بیش از یک یا دو هفته طول بکشد، زیرا مادر و فرزند را با شرایط خطرناکى رو به رو مى‌کند. یکى از این دلایل، کم کارى و ضعف جفت در اکسیژن رسانى و انتقال مواد مغذى به کودک است که منجر به تولد نوزاد مرده یا در صورت زنده ماندن، بروز مشکلاتى جدى در او مى‌شود. به علاوه، هرچه وزن نوزاد بیشتر شود،احتمال اینکه زایمان طولانى یا متوقف شود، افزایش مى‌یابد، و احتمال سزارین بیشتر مى‌شود که همین امرخطراتی را براى مادر و جنین به همراه دارد. از چه روش هایى براى القای زایمان استفاده مى‌شود؟ این موضوع کاملاً بستگى به شرایط دهانه رحم دارد. اگر دهانه رحم شروع به اتساع نکرده باشد و هنوز به طور کامل باز نشده باشد، پزشک با تزریق هورمون یا از طریق ابزار فیزیکى، دهانه رحم را باز مى‌کند.

گاهى اوقات این کار منجر به تولد سریع نوزاد مى‌شود. چه خطراتى در این کار وجود دارد؟ با اینکه زایمان تلقینى کاملاً ایمن است اما ممکن است بسته به شرایط فردى، یا روش‌هاى مورد استفاده، خطراتى را هم به همراه داشته باشد. تزریق پیتوسین، که نوعى داروست، پروستاگلاندین که نوعى اسید چرب در بدن است، و تحریک نوک سینه، گهگاه باعث تحریک بیش از اندازه رحم مى‌شوند تا انقباضاتى که با فواصل زیاد رخ مى‌دادند، تبدیل به انقباضاتى قوى، طولانى و با فواصل کم شوند. این کار ممکن است به نوزاد نیز، فشار زیادى وارد کند. راهى وجود دارد که زایمان را به این روش جلو نیاندازند؟ بله. به جای القای زایمان میتوان زایمان به روش سزارین را انتخاب کرد که البته نسبت به زایمان طبیعى خطرات بیشترى هم براى مادر و هم نوزاد، به همراه دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *