عوارض دستکاری جوش سر سفید روی پوست

عوارض دستکاری جوش سر سفید روی پوست

از دستکاری کردن جوش سرسفید روی پوستتان خودداری کنید این کار می تواند موجب زیاد شدن این عارضه روی پوست صورتتان شود. چون با دست زدن به این جوش ها باکتری‌های آکنه منتشرشده و آسیب زیادی به پوستتان وارد میکنند.

معمولا خلاص شدن از شرّ جوش‌های سرسفید در برخورد اول خیلی ساده به نظر می‌رسد و خیلی از افراد نمی‌توانند این جوش‌ها را حتی برای چند ساعت تحمل کنند. با این‌حال اگر واقعا می‌خواهید که جوش‌های سرسفید زودتر از بین بروند و برای مدت طولانی‌تری روی صورت باقی نمانند، پس اصلا نباید به آن‌ها توجه کنید.

متخصصان پوست می‌گویند که جوش‌های سرسفید در حالت عادی و تا زمانی که بهبود پیدا کنند، باکتری‌های آکنه را در همان ناحیه‌ای که هستند، حفظ می‌کنند. بنابراین وقتی که این جوش‌ها را دستکاری می‌کنید، محتویات آن‌ها پخش می‌شود که معمولا ترکیبی از باکتری آکنه، چربی و سلول‌های پوست است. اگر هنوز هم قانع نشده‌ایدکه نباید به جوش‌های سرسفید دست بزنید، بهتر است بدانید که دستکاری یک جوش سرسفید کوچک می‌تواند باکتری را در سراسر صورت شما پخش کند. دستکاری جوش‌های سرسفید، علاوه بر این‌که باعث فرورفتن عمیق باکتری در پوست می‌شود، می‌تواند حتی باکتری‌های بیشتری از انگشتان دست به پوست صورت انتقال دهدو منجر به بروز جوش‌های بیشتری شود. وقتی آکنه‌ها درون لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کنند، می‌توانند به بافت‌های زیرین پوست آسیب برسانند و درنهایت شما را با اسکار مواجه کنند. بهترین کار این است که بگذارید آکنه‌ها خودشان بهبود پیدا کنند، چون بدن شما می‌داند که چطور این آسیب‌های پوستی را از طریق تولید کلاژن برای پوست ترمیم کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *