عوارض روحی و روانی خود ارضایی یا استمنا

عوارض روحی و روانی خود ارضایی یا استمنا

از خود ارضایی چه میدانید؟

خودارضایی نوعی بیماری تلقی می شود خود ارضایی یا استمنا بدون حضور شریک جنسی سعی در ارضا کردن خود دارد که این کار تبعلت بسیار سنگین روحی و جسمی در مدت زمان خواهد داشت.

خود ارضایی در هر دو جنس، زن و مرد دیده می‌شود. خودارضایی روشی است که در آن فرد بدون حضور شریک جنسی به ارضاء جنسی خود می‌پردازد. این عمل بی‌عارضه نیست و روی روان و جسم اثر می‌گذارد. اگر خود ارضایی به دفعات مکرر و مدت زمان طولانی انجام شود باعث می‌شود

فرد در آینده و در مواجهه با جنس مخالف و در رابطه زناشویی دچار مشکل شود. خودارضایی روش ارضاء نامتعارفی است این افراد در یک رابطه طبیعی دچار دو مشکل می‌شود: یا اصلا تحریک جنسی نمی‌شوند یا به طور کامل ارضاء نمی‌شوند. این موضوع هم در مردان صدق می‌کند و هم در زنان.

مثلا مردی که همیشه از یک طریق به خصوصی ارضاء می‌شد از بعد روانی با روش طبیعی بیگانه است. همچنین خودارضایی باعث می‌شود فرد بتدریج علاقه‌اش به جنس مخالف کاهش ‌یابد. در حقیقت انجام بیش از حد خودارضایی روابط عاطفی بین زن و مرد را هم دچار مشکل می‌کند. بسیاری از بیمارانی که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند

و سابقه خودارضایی دارند نمی‌توانند با جنس مخالف ارتباط برقرار کنند و حتی وقتی وارد رابطه می‌شوند ترجیح می‌دهند به خودارضایی ادامه دهند. خودارضایی در بیشتر افراد البته با شدت‌های مختلف دیده می‌شود ولی افراط در این کار حتما مشکل ایجاد می‌کند. سوال : خودارضایی تاثیری در باروری زنان و مردان دارد ؟؟ جواب خیر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *