فواید تکنولوژی سلول‌های بنیادی گیاهی

فواید تکنولوژی سلول‌های بنیادی گیاهی

از جمله عواملی که باعث آسیب به پوست و مو می شوند می توانیم به آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی و اشعه ماوراء بنفش اشاره کنیم. به تازگی محققین از تکنولوژی سلول‌های بنیادی گیاهی برای مراقبت از پوست در برابر این عوامل کمک گرفته اند.

در جهان معاصر، پوست ما هر روز با اشعه ماورای بنفش (UV)، آلودگی هوا و تغییرات آب‌وهوایی در تماس است و محیط زیست دائما می‌تواند شادابی پوست ما را از بین ببرد و حتی فرآیند پیری را سریع‌تر کند. با این‌حال، مطالعات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که محیط زیست علی‌رغم ضررهایی که دارد،نقش مهمی در از بین بردن این اثرات منفی و مخرب ایفا می‌کند. تکنولوژی سلول‌های بنیادی گیاهی، این نقش مهم را برای ما توضیح می‌دهد. استفاده از تکنولوژی سلول‌های بنیادی گیاهی در ساخت محصولات ضدپیری نسبتا جدید است و از بین جدیدترین یافته‌های دانشمندان در این زمینه، می‌توان به رُز آلپی اشاره کردکه در روش‌های درمانی طبیعی برای پوست به کار گرفته می‌شود. اما عصاره سلول بنیادی رُز آلپی، چطور می‌تواند در مقابل آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی مقاومت کند؟

اشعه ماورای بنفش: اشعه‌های UV، کلاژن و الاستین پوست را تجزیه می‌کنند و باعث شکل‌گیری چین‌وچروک پوستی و افتادگی پوست می‌شوند.با توجه به این‌که رُز آلپی در ارتفاع ۳۲۰۰ متری رشد می‌کند، سلول‌های بنیادی این گیاه قادر به محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های UV هستند.

تغییرات آب‌وهوایی: پوست در آب‌وهوای مرطوب، شرایط بهتری دارد چون رطوبت مورد نیازش را به‌طور طبیعی از هوا می‌گیرد. اما در آب‌وهوای سردوخشک، ‌رطوبت از پوست گرفته می‌شود.با توجه به این‌که رُز آلپی در آب‌وهوای سردوخشک رشد می‌کند، سلول‌های بنیادی رُز آلپی می‌توانند سطح طبیعی رطوبت پوست را حفظ کنند و از تضعیف انعطاف‌پذیری پوست جلوگیری کنند.

آلودگی هوا: براساس مطالعات اخیر، آلودگی هوا در توانایی پوست برای ساخت عناصر مورد نیاز و ترمیم خودش اختلال ایجاد می‌کند. سلول بنیادی رُر آلپی می‌تواند سلول‌های پوست را احیا کند و توانایی طبیعی پوست را برای ترمیم پوست تقویت کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *