فواید مکمل‌های ضد پیری برای پوست

فواید مکمل‌های ضد پیری برای پوست

برخی مکمل‌های ضدپیری می توانند کمک زیادی به شما در رفع مشکلات پوستی تان بکنند. عوامل زیادی در تولید کلاژن پوست تاثیرگذار هستند به عنوان مثال می توانیم به سیلیکا اشاره کنیم چون بهترین مکمل‌های ضدپیری به شمار می رود.

وقتی که از مکمل‌های ضدپیری طبیعی صحبت می‌کنیم، هرگز نمی‌توانیم سیلیکا را نادیده بگیریم. با این‌حال، قبل از این‌که به فواید این املاح مهم بپردازیم، بهتر است که اطلاعات بیشتری درباره نقش سیلیکا در سلامت عمومی خودمان به دست آوریم. سیلیکا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مکمل‌های ضدپیری شناخته می‌شود، چون از نقش مهمی در شکل‌گیری و حفاظت از بافت‌های همبند بدن برخوردار است.

عنصر دیگری که همین نقش را در بافت‌های همبند ایفا می‌کند، کلاژن نام دارد. توانایی سیلیکا در جوان‌سازی موها، ناخن‌ها و پوست، مستقیما به توانایی آن در افزایش تولید کلاژن مرتبط است. علاوه بر این، سیلیکا به جذب کلسیم کمک می‌کند که می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان یا تضعیف استخوان‌ها داشته باشد.

درواقع، ‌برخی محققان معتقدند که نقش سیلیکا در سلامت استخوان‌ها، حتی از کلسیم نیز بیشتر است. امروزه ثابت شده است که سیلیکا، توانایی زیادی به‌عنوان یک مکمل ضدپیری دارد: کاهش پیری مو، تقویت ناخن‌های شکننده، به‌ حداقل رساندن و جلوگیری و حتی از بین بردن چین‌وچروک‌های پوستی (خصوصا با توجه به نقش آن در افزایش تولید کلاژن).

درحالی که بسیاری از مکمل‌های ضدپیری، دردهای ناشی از آرتریت را کاهش می‌دهند، اما سیلیکا از اثربخشی قوی‌تری در تسکین دردها برخوردار است. علاوه بر این به درمان بیماری‌های دژنراتیو، مثل اختلالات التهابی در مفاصل، پوکی استخوان و آترواسکلروزیس نیز کمک می‌کند. دانشمندان معتقدند که سیلیکا، روند بهبودی در شکستگی استخوان‌ها را تسریع می‌کند و در صورت استفاده موضعی، مانع از شکل‌گیری بافت اسکار می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.