درمان خانگی لکه های پیری-سرکه سیب سرکه برای لکه های پیری

درمان های خانگی برای  لکه های پیری

لکه های پیری، که همچنین به عنوان نقاط کبدی  شناخته می شوند، یک مشکل رایج هستند که به علت تولید بیش از حد ملانین یا رنگدانه پوست رخ می دهد.  معمولا، رنگدانه بیش از حد ناشی از آفتاب است. لکه ها در اندازه های مختلف متفاوت هستند و معمولا روی صورت، دست ها، شانه ها و بازوها ظاهر می شوند  و مناطقی که بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرند. رنگدانه به مرور افزایش یافته و معمولا قهوه ای یا سیاه است.

به آنها لکه های پیری میگویند، زیرا آنها در بزرگسالان بالای ۵۰ سال رایج هستند.  اگر زیاد در معرض نور خورشید باشید جوانان هم میتوانند این مشکل پوستی را داشته باشند . همچنین  افرادی که  پوست روشنی دارند شایع تر است

اساسا، لکه های پیری بی ضرر هستند. اما به دلایل زیبایی، افراد ممکن است از محصولات سفید کننده پوستی استفاده کنند تا بتوانند آنها را روشن کنند یا درمان های پزشکی را برای از بین بردن آنها انجام دهند. با این حال، چنین گزینه هایی می توانند گران باشند و همچنین ممکن است عوارض جانبی داشته باشند.

درمان خانگی لکه های پیری:خوشبختانه، برخی از درمان های خانگی طبیعی وجود دارد که ممکن است باعث کاهش ظاهر این لکه ها شود.که یکی ازآنها سرکه سیب طبیعی است به یاد داشته باشید که داروهای طبیعی در طول زمان به آرامی کار می کنند، بنابراین باید صبر داشته باشید  تا بهبود یابد مدت بهبودی ان بسته به شدت آن دارد

نکته: اگر لکه ها  به مرور تیره شوند  یا در شکل آنهاتغییراتی بوجود امده باشد ،به پزشک مراجعه کنید  این تغییرات می تواند نشانه های ملانوم، شکل جدی سرطان پوست باشد.

سرکه سیب سرکه برای لکه های پیری

درمان خانگی لکه های پیری:

سرکه سیب  شامل اسیدهای هیدروکسی آلفا است که به نوبه خود کمک می کند تا لکه های پیری و دیگر لکه های پوست روشن ترشوند

مخلوط مساوی از  سرکه سیب خالص و آب  کمی عسل  اضافه کنید خوب مخلوطکنید  آن را روی پوست آسیب دیده اعمال کنید، آن را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نگه دارید، سپس آن را بشویید. این را یک بار روزانه انجام دهید.
همچنین، ۱ یا ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب را  به ۱ لیوان آب اضافه کنید. آن را یک بار یا دو بار در روز بخورید تا پوست شما را بهبود بخشد و همچنین سلامت کلی شما.

نکته: طبیعی است که در ابتدا قرمزی کوچک یا خارش داشته باشید. با این حال، اگر سوزش شدید باشد، استفاده از سرکه کتوقف کنید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *