مزایای استفاده از ماسک لیموترش

مزایای استفاده از ماسک لیموترش

برای افزایش شادابی و زیبایی پوستتان می توانید از ماسک لیموترش استفاده کنید این میوه پرخاصیت سرشار از ویتامین سی است ماسک‌های لیمویی در رفع جوش و آکنه صورت تاثیرات بسزایی خواهند گذاشت. در ادامه روش تهیه ماسک با لیموترش را به شما آموزش خواهیم داد.

خیلی از ما از لیموترش تنها برای طعم دادن به غذاها استفاده می‌کنیم اما آیا می‌دانید که ماسک‌های لیمویی، جزو بهترین ماسک‌ها برای رفع مشکلات محدود پوست و مو هستند؟ ماسک‌های خانگی لیمویی می‌توانند مشکلاتی مانند تیرگی ناشی از جای جوش یا حتی شوره‌های سر را برطرف کنند و طراوات و شادابی خاصی به دلیل ویتامین C بالایی که دارند، به پوست صورت‌مان بدهند. البته، بهتر است قبل از مصرف این ماسک‌ها به ۲ نکته مهم توجه داشته باشید؛

اول اینکه اسیدی بودن آب لیمو ترش باعث تحریک و سوزش شدید زخم‌ها می‌شود. بنابراین اگر جوش یا زخم باز روی صورت‌تان دارید، فعلا از مصرف این ماسک‌ها تا بهبودی پوست خود، خودداری کنید. دوم اینکه لیمو، حاوی ترکیبی به نام «سورالن» است که این ترکیب به‌سرعت به سلول‌های پوستی می‌چسبد و حساسیت پوست نسبت به نور آفتاب را به‌شدن بالا می‌برد. از این رو، باید پس از مصرف این ماسک‌ها، حداقل تا ۲۴ ساعت در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید.

از طرف دیگر، مصرف این ماسک‌های لیمویی برای افراد مبتلا به اگزما یا دارای پوست‌های خشک و بیش از اندازه حساس هم ممنوع است. شما می‌توانید برای تهیه انواع ماسک‌های لیمویی و برای پیشگیری از حساسیت‌زایی این ماسک‌ها، آبِ لیمو را با آب ساده با ترکیب ۱ به ۲، مخلوط کنید (۱ پیمانه آبلیمو با ۲ پیمانه آب). ماسک لیموترش با سفیده تخم‌مرغ و جو دوسر استفاده از این ماسک به رفع تیرگی‌های موضعی روی پوست که در اثر تماس با نور آفتاب یا جای جوش ایجاد شده‌‌اند، کمک می‌کند.

برای تهیه یک وعده از این ماسک کافی است تا آب نصف لیمو ترش را با ۲ قاشق غذاخوری آب، نصف قاشق غذاخوری روغن بادام، ۲ قاشق غذاخوری جودوسر خیس‌کرده و چرخ‌شده و یک عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید. برای اثربخشی این ماسک باید ۱۵ دقیقه آن را روی پوست خود بگذارید و سپس با آب ولرم آن را بشویید. برای اینکه بیشترین تاثیر را از این ماسک بگیرید، بهتر است که هفته‌ای دو مرتبه آن را روی پوست خود بگذارید. توصیه می‌شودکه این ماسک را عصر‌ها روی پوست‌تان بگذارید که تا صبح، تماسی با نور آفتاب نداشته باشید. ماسک لیموترش با شکر لایه‌برداری، یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن سلول‌های مرده و پوسته‌پوسته‌های سطح پوست است. شما می‌توانید به جای استفاده از انواع صابون‌های اسکراب یا کرم‌های لایه‌بردار گران‌قیمت موجود در بازار، از ماسک طبیعی و خانگی لیموترش و شکر به این منظور استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، کافی است تا آب یک عدد لیمو را با ۲ برابر آب ساده و یک فنجان شکر ریز، ترکیب کنید.

این ترکیب را کمی هم بزنید اما اجازه بدهید تا دانه‌های شکر، همچنان قابل لمس باشند. سپس روزی ۱ مرتبه (هفته‌ای ۲ تا ۳مرتبه) پوست‌تان را با این ترکیب ماساژ دهید. سختی دانه‌های شکر موجود در این ماسک باعث لایه‌برداری از پوست می‌شود و «آلفا هیدروکسی اسید» طبیعی موجود در لیمو هم باعث از بین رفتن سلول‌های مرده موجود در سطح پوست خواهد شد. بهتر است برای اثربخشی بیشتر این ماسک، ماساژ را به‌صورت دایره‌ای و عصرها انجام بدهید.

ماسک لیموترش و آب استفاده از ماسک لیمو مانند ماسک سرکه سیب می‌تواند باعث ایجاد تعادل در سطح pH پوست کف سر بشود و شوره‌های سر را تاحد قابل قبولی به‌صورت موضعی درمان کند. برای تهیه این ماسک مو باید یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش طبیعی را با یک فنجان آب ساده ترکیب کنید و پوست سر خود را حدود ۲ دقیقه با این ترکیب ماساژ دهید. بهتر است این کار را در حمام و بعد از مرطوب کردن پوست و موی سرتان انجام دهید.

اگر حجم آب لیموترش را در این ماسک زیاد کنید، بیشتر از ۲ دقیقه پوست کف سر را با آن ماساژ دهید یا بعد از استحمام، موهای‌تان در معرض تابش نور آفتاب قرار بگیرد، امکان حساس و آسیب‌پذیر شدن پوست و موی سر خود را فراهم می‌کنید. ماسک لیموترش و خیار و روغن زیتون اگر می‌خواهید خستگی پاهای‌تان در برود و پوست و ناخن پاهای خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید، باید از ماسک لیموترش با خیار و روغن زیتون برای حفظ چربی و رطوبت پوست این قسمت از بدن‌تان کمک بگیرید.

برای تهیه این ماسک کافی است تا یک عدد لیموترش بزرگ و پوست‌گرفته را به همراه ۲ عدد خیار بزرگ و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، کاملا میکس کنید. سپس، این ترکیب را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را از مچ به پایین، روی پاهای خود بمالید. حالا یک کیسه فریز روی هر پا بکشید و ۱۰ دقیقه راه نروید تا ترکیبات موجود در این ماسک، به‌سادگی جذب پوست پاهای‌تان شوند. درنهایت، این ماسک را با آب ولرم بشویید و زمانی که هنوز کمی رطوبت روی پوست پای شما باقی مانده، پاها را با مقداری کِرم مرطوب یا نرم‌کننده، ماساژ دهید و حداقل شبی یک مرتبه هم از این ماسک استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *