مزایای سلامتی کرفس برای بدن

مزایای سلامتی کرفس برای بدن

کرفس نه تنها یک میان وعده با غذای کم کالری را فراهم می کند، بلکه دارای مزایای سلامتی زیادی نیز است. در زیر بعضی از مزایای سلامتی کرفس بیان شده است.

کاهش فشار خون بالا

برای جلوگیری از فشار خون بالا (همچنین درمان فشار خون بالا) اثرات کرفس به طور علمی ثابت شده است. آن شامل مقدار زیادی از فتالید است که ثابت شده فشار خون را کاهش می دهد و یک سیستم گردش خون سالم را فراهم می کند. فتالید ها فیتو شیمیایی هستند؛ به عنوان عصاره آن همچنین به عنوان NBP (یا بوتیل فتالید) شناخته می شود. فتالید “بافت های دیواره شریانی را افزایش می دهند تا جریان خون را افزایش داده و فشار خون را کاهش دهند.” همچنین کرفس دارای آنتی اکسیدان / فلاونوئید آپی ژنیم و امگا ۶ اسید چرب ضروری است که هر دو برای درمان فشار خون بالا و نرمال کردن فشار خون مفید هستند.

کاهش سطح کلسترول

کرفس همچنین به دلیل کاهش کلسترول شناخته شده است. به گفته محققان در مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو، کرفس می تواند کلسترول را تا ۷٪ کاهش دهد”. تقریبا چهار ساقه کرفس خام، به لحاظ نظری، دوز روزانه فتالید را برای انسان فراهم می کند.” مقدار فتالید کرفس برای کاهش  LDL (بد) کلسترول اثبات شده است، اما فتالید تنها دلیلی نیست که کرفس قادر است سطح کلسترول بدن را کاهش دهد. کرفس غنی از فیبر غذایی است، اما چربی و کالری کمی دارد. بدون شک این عوامل همچنین به کاهش توانایی کلسترول کمک می کنند.

یبوست را از بین می برد

محتوای فیبر نامحلول کرفس نیز به جلوگیری و کاهش یبوست کمک می کند. یک فنجان کرفس شامل ۱۰ درصد فیبر است که هر روز به طور متوسط ​​بزرگسالان نیاز دارند و فیبر نامحلول نوعی است که عبور غذا را از طریق دستگاه گوارش تشدید می کند و به مدفوع شما اضافه می کند. کرفس همچنین دارای درصد بالایی از آب است و بیشتر از فیبر در پیشگیری و کاهش یبوست اهمیت دارد. آب پروسه هضم را کاهش می دهد و بدون مصرف آب کافی فیبر نامحلول در واقع می تواند باعث یبوست شود.

از زخم معده جلوگیری می کند

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کرفس می تواند از زخم های گوارشی جلوگیری کند. زخم های گوارشی زخم های باز در تخریب معده، مری یا دوازدهه است. طبق گزارش منتشر شده در شماره ژوئیه سال ۲۰۱۰ زیست شناسی دارویی، مطالعه ای با استفاده از موش های آزمایشگاهی نشان داد که عصاره کرفس از پوشش معده محافظت می کند و بروز زخم ها را کاهش می دهد. نتایج ممکن است ناشی از اثر آنتی اکسیدانی مواد شیمیایی موجود در عصاره کرفس، مانند فلاونوئیدها و تانن ها باشد، اما یک نتیجه گیری قطعی گزارش نشده است. چند سال پیش اثبات شد که زخم ها توسط باکتری های H. pylori ایجاد می شوند. نشان داده شده است که کرفس و دیگر مواد غذایی غنی از فلاونوئید، مانع رشد H. pylori در مطالعات بالینی می شوند. با توجه به عواقب منفی که ممکن است از سوء مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها ایجاد شود، مصرف رژیم غذایی شامل کرفس و دیگر مواد غذایی غنی از فلاونوئید به نظر می رسد یک جایگزین خوب است.

کمک به اضطراب و بی خوابی

کرفس، نیز برای کسانی که از اضطراب و بی خوابی رنج می برند مفید است. اغلب بی خوابی یک محصول جانبی استرس و اضطراب است. کرفس، حاوی مواد مغذی و روغن های ضروری با تأثیر آرام بخش بر سیستم عصبی است، مثلا منیزیم نه تنها برای واکنش های بیوشیمیایی در سراسر بدن اهمیت دارد، بلکه نشان داده شده است که برای جلوگیری و درمان اضطراب، تحریک پذیری، افسردگی، سردرد نیز مفید است. در سال ۱۹۶۸ واکر و پریزی گزارش دادند که کمبود منیزیم می تواند موجب افسردگی، اختلالات رفتاری، سردرد، گرفتگی عضلانی، تشنج، آتاکسی، روان درمانی و تحریک پذیری شود – که همه با برگشت منیزیم درمان می شوند. علاوه بر این، روغن دانه کرفس، از لحاظ تاریخی برای تسکین درد و ناراحتی فیزیکی و عاطفی استفاده شده است. روغن دانه کرفس، دارای اثرات آرام بخش است و برای اضطراب و عصبانیت استفاده می شود.

افزایش دهنده میل جنسی در مردان

ثابت شده است که کرفس، یک افزایش دهنده میل جنسی طبیعی برای مردان است. از زمان های قدیم، کرفس، به عنوان یک افزایش دهنده میل جنسی مورد توجه قرار گرفته است که امروزه به اثبات علمی رسیده است. کرفس، شامل آندروسترون، یک فرومون مردانه است و تحریک کننده جنسی در زنان است. بنابراین، اگر شما یک مرد هستید، کرفس، ممکن است یک جایگزین عالی برای ویاگرا باشد، بدون خطر عوارض جانبی پریاپیسم، نابینایی و غیره. با این حال، اثرات هنوز در افراد مبتلا به ضعف جنسی مورد مطالعه قرار گرفته است.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *