نشانه های اختلالات روانی در خردسالان

نشانه های اختلالات روانی در خردسالان

غالبا فرزندان والدینی که از افسردگی رنج میبرند نیز در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند. انواع اختلالات اضطرابی در فرزندان افراد مبتلا به افسردگی ممکن است پدید بیاید با مشاهده برخی رفتارهای غیرعادی در فرزندانتان می توانید پی به این عارضه در آن ها ببرید.

کودکان نیز مثل بزرگ‌سالان ممکن است دچار مشکلات روان‌شناختی شوند. این مشکلات می‌توانند شامل مواردی مثل اختلالات رفتاری، ذهنی، عاطفی و اختلال در یادگیری باشند. خوش‌بختانه، روش‌های درمانی مشخصی برای هر کدام از این مشکلات وجود دارند و متخصصان حوزه سلامت روان می‌توانند از آن‌ها برای درمان کودکان استفاده کنند.

تشخیص به‌موقع و درمان مناسب، احتمال موفقیت در کنترل و درمان این مشکلات را افزایش می‌دهد. افسردگی، یکی از همین مشکلات است که می‌تواند در دوران کودکی شروع شود. در صورت مبتلا بودن والدین به افسردگی، احتمال ابتلای کودک نیز افزایش پیدا می‌کند. این مشکل معمولا با بی‌علاقگی نسبت به فعالیت‌های مختلف،ناراحتی و عزت‌نفس پایین در کودکان شناخته می‌شود. اختلال دوقطبی، مشکل دیگری است که با نوسان بین دوره‌های افسردگی و دوره‌های شیدایی (مانیا) همراه می‌شود. این اختلال معمولا در اواخر دوران کودکی بروز پیدا می‌کند. افسردگی و اختلال دوقطبی، هر دو، در برخی موارد با اقدام به خودکشی همراه هستند.

بنابراین، پدر و مادر باید علاوه بر جدی گرفتن مراحل درمانی، به‌خوبی از کودک مراقبت کنند. روش‌های درمانی برای مقابله با این اختلالات، شامل استفاده از داروها و جلسه‌های مشاوره می‌شوند. کودکان ممکن است انواع اختلالات اضطرابی، از جمله اختلال اضطرابی منتشر، اختلال هراس و اختلال وسواسی-اجباری را تجربه می‌کنند.

این اختلالات با خصلت‌هایی مثل ترس شدید و تشویش شناخته می‌شوند که به‌مدت یک ماه یا بیشتر ادامه پیدا می‌کنند و بر کیفیت زندگی کودک، تاثیر منفی می‌گذارند. درمان اختلالات اضطرابی نیز با استفاده از داروها یا جلسه‌های مشاوره انجام می‌پذیرد. احتمال ابتلای کودکان به اسکیزوفرنی نیز ممکن است و معمولا در مقاطع پایانی مدرسه بروز پیدا می‌کند.

نشانه‌های اولیه این بیماری روان‌شناختی می‌توانند شامل این موارد باشند: کناره‌گیری از دوستان، شکل‌گیری الگوهای گفتاری غیرعادی، حالت بی‌احساسی، انجام دادن اقدامات عجیب و افزایش بدگمانی نسبت به دیگران. درمان اسکیزوفرنی معمولا با استفاده از داروها یا دوره‌های بستری شدن در بیمارستان امکان‌پذیر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *