چه چیزهایی علائم بیماری ام اس را تشدید می کند

چه چیزهایی علائم بیماری ام اس را تشدید می کند

چه عواملی باعث تشدید علائم بیماری ام اس می شود

علائم بیماری ام اس را می دانید؟ چه کارهایی می تواند علائم بیماری ام اس را بیشتر کند. این مطلب بسیار مفید است. حتما بخوانید. امروزه همه می‌دانید که سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است و اثرات منفی زیادی دارد، ‌از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی-عروقی. با این‌حال، شاید ندانید که سیگار کشیدن روی بیماری ام‌اس نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

سیگار کشیدن تا حدی برای بیماری ام‌اس مضر است که شدت بیماری و پیشرفت آن را بدتر می‌کند. البته چیزی که باید به آن دقت کرد، این است که هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست. این مطالعه نشان می‌دهد که کسانی که سیگار را حتی بعد از ابتلا به بیماری ام‌اس ترک می‌کنند،

می‌توانند سرعت پیشرفت بیماری را پایین بیاورند. برنامه‌های ترک سیگار می‌توانند به شما کمک کنند تا سیگار کشیدن را کنار بگذارید. متخصصان می‌گویند که خستگی، سخت خوابیدن و افسردگی در بیماری ام‌اس رایج است. با این‌حال باید به این نکته دقت کنید که اگر به‌اندازه کافی نخوابید، علائم بیماری مثل خستگی و درد بدتر می‌شوند.

بنابراین کیفیت خواب برای بیماران مبتلا به ام‌اس خیلی مهم است. مشخص کردن زمان ثابت برای خوابیدن و بیدار شدن، یا فراهم کردن یک محیط راحت و تاریک برای خواب، می‌تواند به خواب بهتر بیماران کمک کند. برطرف کردن مشکلاتی مثل ادرار مکرر شبانه نیز می‌تواند در خواب بهتر بیمار نقش داشته باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *