آثار مخرب دروغ در زندگی زناشویی

آثار مخرب دروغ در زندگی زناشویی

تاثیرات دروغ در زندگی مشترک

دروغ از جمله مشکلاتی است که زندگی زوجین را نیز به خطر می اندازد پس سعی کنید ریشه دروغ را نیز در زندگی خود بخشکانید زیرا اتمام هر رابطه ای با دروغ شروع میشود پس سعی کنید سایه دروغ را از زندگی خود کمرنگ کنید.

اولین پیامد دروغ شکل‌گیری دیوار بی‌اعتمادی بین زن و شوهر است. این رفتار زشت شکاف عمیقی در روابط بین زن ومرد ایجاد می‌کند به خصوص اگر چندین بار تکرار شود و مرد یا زن متوجه شود که همسرش به راحتی دورغ می‌گوید. نمی‌توان گفت که در روابط زناشویی مردان بیشتر دروغ می‌گویند

یا زنان ولی ریشه دروغ‌گویی را معمولا باید در ساختار شخصیتی افراد و نحوه تربیتی و محیط رشد آنها جستجوکرد. شاید اصلی‌ترین علت آن اعتماد به نفس پایین یکی از زوجین باشد. اما گاهی اوقات دورغ گفتن ایجاد نوعی امنیت است. در این مواقع زن یا مرد برای فرار از سرزنش، جر و بحث یا جدال تصمیم می‌گیرد

دروغ بگوید مثلا اگر مردی رفتن همسرش به خانه مادر را ممنوع کرده طبیعی است که چنین زنی برای ایجاد امنیت و آرامش موضوع را از همسر پنهان کند. متاسفانه ادامه این نوع از زندگی و دروغ‌های مداوم به صورت یک عادت در می‌آید که حتی کودکان نیز آن را آگاهانه یا ناآگاهانه می‌آموزند.

گاهی نیز زنان یا مردان دروغ و پنهان‌کاری را جزئی از زرنگی و کارآمدی خود محسوب می‌کنند. گاهی نیز دروغ پوششی است برای پنهان کردن ضعف‌ها وکاستی‌های شخصیتی. اما باید گفت پابرجایی زندگی و ایجاد یک رابطه دوستانه و صمیمی در بین زن و شوهرها فقط محتاج صداقت در زندگی است.

توصیه میکنم حتی در بحرانی‌ترین شرایط، دروغ نگویید. بهترین راه گفتن حقیقت و یافتن راه‌ حل برای تنش موجود است. دروغ باید از زندگی حذف شود. زن و مرد باید به هم احترام بگذارند و بخشش و از خود گذشتگی در زندگی را بیاموزند. اگر قصد دارید موضوعی را بازگو نکنید بهتر است حرفی در این باره نزنید یا گفتن حقیقت را به زمان دیگری موکول کنید ولی هرگز دروغ نگویید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.