آزار جنسی دیدن کودک با توجه به نشانه های زیر

آزار جنسی دیدن کودک با توجه به نشانه های زیر

نشانه های آزار جنسی دیدن کودک

مطلب زیر نشانه های آزار جنسی دیدن کودک را برای شما قرار داده ایم یکی از این نشانه ها میتواند شب ادراری کودکان را شامل میشود بنابراین در زیر این نشانه ها را برای شما قرار میدهیم.

۱ – عوارض کوتاه‌ مدت، بلافاصله بعد از انجام آزار جنسی شامل شب‌ادراری، گوشه‌گیری، علائم اضطرابی شدید و ترس شدید می‌تواند بروز کند. خودداری از غذا خوردن، کابوس دیدن، مشکل در راه رفتن یا نشستن، اجتناب ناگهانی از شرکت در فعالیت‌های ورزشی مثل ژیمناستیک یا فعالیت‌های بدنی و تغییر ناگهانی در اشتها نیز می‌توانند از علائم خطر باشند.

۲ – ممکن است کودک بیش از حد نسبت به اندام جنسی خود کنجکاو شود یا سوال‌های عجیبی در این مورد بپرسد. البته در سنین پیش از مدرسه همه کودکان یک کنجکاوی طبیعی در مورد جنسیت خود و دیگران دارند. منظور در این مورد، کنجکاوی غیرعادی و وسواس‌گونه است. نشان دادن رفتارها و داشتن اطلاعات جنسی غیرمعمول و نامتناسب با سن کودک نیز می‌تواند برای والدین زنگ خطر باشد.

۳ – کودکی که قبلا هیچ مشکلی نداشته، حالا در ارتباط با بزرگسالان به‌خصوص بزرگسال جنس موافق شخص آزارگر، دچار مشکل ارتباطی می‌شود و ممکن است از آنها بترسد.

۴ – به طور محسوس گوشه‌گیر، منزوی، ترسو یا پرخاشگر شده و اجازه نمی‌دهد کسی خیلی به او نزدیک شود. انگار که از دیگران می‌ترسد یا تنفر دارد.

۵ – ممکن است در حضور دیگران احساس وحشت داشته باشد و به نوعی این احساس به کودک دست بدهد که همه بزرگسالان آن جنس، ممکن است آزارگر باشند و قصد آزار رساندن به او داشته باشند.

۶ – ممکن است کودکی که در گذشته هیچ مشکلی با تنهایی نداشته، دچار ترس از تنهایی و تاریکی شود یا ترس از باقی ماندن با یک فرد غریبه در جایی داشته باشد.

۷ – ترس از لمس کردن ممکن است ایجاد شود و کودک هر نوع لمسی را تفسیر آزارگونه کند و خودش را کنار بکشد.

۸ – گاهی کودکی که مورد آزار واقع شده، مصرانه از میهمانی رفتن به منزل شخص خاصی یا همراهی با او اجتناب می‌کند و یا برعکس به شدت به او می‌چسبد.

۹ –  کودک بی‌دلیل فرد خاصی را آدم بدی می‌نامد یا از او می‌ترسد و از او دوری می‌کند.

۱۰ – استفاده از رنگ‌های تیره در نقاشی و تیره کشیدن بعضی از افراد یا خط‌خطی کردن ناحیه تناسلی در نقاشی نیز می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل یا مورد سوء‌استفاده واقع شدن باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.