ارتباط آسم با بیماری های پوستی

ارتباط آسم با بیماری های پوستی

آسم از بیماری های دردسرسازی است که می تواند باعث بروز انواع مشکلات پوستی در بدن مانند زونا شود. این بیماری می تواند در سیستم ایمنی بدنمان اختلال ایجاد کند به تازه ترین یافته های پزشکی در این زمینه دقت کنید.

محققان Mayo Clinic در روچستر، اعلام کردند که ابتلا به آسم می‌تواند خطر ابتلا به زونا را افزایش دهد. دکتر Young Juhn، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «تاثیر آسم در خطر ابتلا به عفونت یا اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌تواند مساله‌ای فراتر از مسائل تنفسی باشد». محققان در این مطالعه،به بازبینی و بررسی سوابق پزشکی مربوط به افراد ۵۰ سال به بالا پرداختند و برای این کار، دو گروه را با هم مقایسه کردند. گروه اول شامل ۳۷۱ فرد مبتلا به زونا بود و گروه دوم را ۷۴۲ نفر تشکیل می‌دادند که زونا نداشتند. براساس آمار مشخص شد که ۸۷ نفر از گروه اول، یعنی ۲۳ درصد گروه، مبتلا به آسم بودند.

در حالی که از گروه دوم،۱۱۴ نفر یعنی ۱۵ درصد گروه، آسم داشتند. محققان با استفاده از تحلیل‌های آماری در نهایت به این نتیجه رسیدند که افراد مبتلا به آسم در مقایسه با افرادی که آسم ندارند، ۷۰ درصد بیشتر با خطر ابتلا به زونا مواجه هستند. این محققان گمان می‌کنند که چون آسم به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند، می‌تواند خطر فعال‌سازی مجدد ویروس آبله‌مرغان را افزایش دهد و باعث بروز زونا شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *