آسیب به دندان با برخی نوشیدنی ها

آسیب به دندان با برخی نوشیدنی ها

برخی نوشیدنی ها و خوراکی ها می توانند باعث لکه دارشدن و پوسیدگی دندان هایتان شوند از جمله می توانیم به آبمیوه ها و چیپس و پفک اشاره کنیم همچنین بهتر است بدانید استعمال دخانیات و قلیان کشیدن هم عوارض جانبی مخصوص به خود را برای دهان و دندان در بردارند.

آب‌میوه‌ها سرشار هستند از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف، اما متاسفانه بیشتر آن‌ها قند زیادی دارند. میزان قند در برخی از آب‌میوه‌ها به‌اندازه نوشابه‌های گازدار است. بنابراین، این محصولات نیز می‌توانند به دندان‌ها آسیب برسانند. میوه‌ها به‌طور طبیعی دارای طعم شیرین هستند، پس از محصولاتی استفاده کنید که قند اضافه نداشته باشند.

حتی می‌توانید آب‌میوه‌ها را با استفاده از آب رقیق کنید و میزان قند آن را کاهش دهید. باکتری‌های موجود در پلاک‌ها، مواد غذایی نشاسته‌ای مثل چیپس‌های سیب‌زمینی را به اسید تجزیه می‌کنند. این اسید مضر می‌تواند تا مدت ۲۰ دقیقه به دندان‌ها حمله کند و به آن‌ها آسیب برساند.

اگر چیپس‌ها بین دندان‌ها باقی بمانند یا اگر زیاد از آن‌ها استفاده کنید، شدت این حملات و زمان آن‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین، تا جایی که امکان دارد از چیپس‌ها و خوراکی‌های نشاسته‌ای استفاده نکنید و در صورت استفاده از آن‌ها، هیچ‌وقت نخ‌دندان را از یاد نبرید. عادت دیگری که آسیب شدیدی به دندان‌ها می‌رساند،سیگار کشیدن است. استعمال سیگار مانند همه محصولاتی که دارای تنباکو و توتون هستند، می‌تواند باعث شکل‌گیری لکه‌ها و تیرگی‌های مختلف روی دندان‌ها شود. این عادت با ابتلا به بیماری لثه نیز همراه می‌شود که درنهایت به از بین رفتن دندان‌ها منجر می‌گردد. مطالعات علمی هم نشان داده‌اند که تنباکو می‌تواند باعث ابتلا به سرطان دهان، لب‌ها و زبان شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *