آسیب‌های روانی از هم پاشیده شدن بنیان خانواده

آسیب های روانی از هم پاشیده شدن بنیان خانواده

از آسیب‌های روانی طلاق برای کودکان چه میزان اطلاع دارید؟ جدایی والدین چه مخاطراتی برای کودکان در بر دارد؟ روحیه و روان اطفال با تعیین حضانت دچار چه تغییراتی خواهد شد ؟ برای پیشگیری از از آسیب‌های روانی طلاق از چه کارهایی باید کمک بگیریم؟

متخصصان می‌گویند که فرآیند طلاق و روند تصمیم‌گیری درباره حضانت (سرپرستی)، می‌تواند کودک را با آسیب‌های روانی جدی مواجه کند و نوعی تروما برای او به‌وجود بیاورد. کودکان در مراحل اولیه تکامل خودشان می‌توانند درک کنند که روند تصمیم‌گیری درباره حضانت برای تعیین این موضوع مهم است که کودک باید همراه با چه کسی زندگی کند؟

پدر یا مادر؟ در برخی از موارد ممکن است که از کودک بخواهند تا بین پدر و مادر، یکی از آن‌ها را برای زندگی در آینده انتخاب کند. این اتفاق درنهایت احساس گناه شدیدی را در کودک به‌وجود می‌آورد، چون او همیشه به فردی (پدر یا مادر) فکر می‌کند که انتخابش نکرده است. کودکان در این شرایط احساس می‌کنند که مجبور به تصمیم‌گیری هستند و مسئولیت عواقب ناشی از این تصمیم‌گیری هم بر عهده خودشان است. بنابراین، والدین باید بدانند که روند طلاق تا چه اندازه می‌تواند برای کودک مضر باشد و مراحل تکامل او را دچار اختلال کند. علاوه بر این، والدین باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کودک انجام بدهند و بعد برای طلاق اقدام کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.