آشنایی با عوامل تاثیرگذار بر کاهش میل جنسی در مردان

آشنایی با عوامل تاثیرگذار بر کاهش میل جنسی در مردان

برخی عوامل تاثیرگذار بر کاهش میل جنسی در مردان را در این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد و روش های درمانی برای هریک را در اختیارتان خواهیم گذاشت. عواملی همچون استرس، هورمون تستوسترون،هورمون تستوسترون،کم‌خوابی،افسردگی و مصرف برخی از داروها در این زمینه نقش مهمی ایفا میکنند.

زمانی که به دنبال افزایش میل جنسی در خودتان هستید، فقط کافیست عواملی را که باعث کاهش میل جنسیتان شده‌‌اند را بیابید. برخی از مشکلات جنسی مانند کاهش میل جنسی یا اختلالات نعوضی ممکن است به دلیل عوامل بیرونی رخ دهد.

١- استرس کنترل نشده. استرس، نوعی فشار روانی است که می تواند عملکرد جنسی شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر بتوانید به کمک یوگا یا مدیتیشن، آن را کنترل کنید، مشکل جنسیتان برطرف خواهد شد.

۲-پایین بودن سطح هورمون تستوسترون. تستوسترون، هورمونی است که میل جنسی شما را کنترل می‌کند. عوامل مختلفی بر کاهش این هورمون اثر دارند مانند افزایش سن، بی خوابی، چاقی یا استرس.

٣- دوری عاطفی از همسر. گاهی اوقات بحث‌هاى زناشویی، بر رابطه شما و میل جنسی شما اثر می گذارد. هرچه میزان محبت کمتر شود، میل جنسی نیز به همان نسبت کاهش می یابد. به رابطه عاطفی تان توجه کنید و اختلافات را با آرامش برطرف کنید.

۴-کم‌خوابی. اختلالات خواب مى‌تواند باعث بروز مشکلات جنسی شود. ساعات خواب خود را معین کنید و شب‌ها وسایل الکترونیک و هرچه مزاحم خواب شما است را کنار بگذارید.

۵- افسردگی. حدود ١٠ تا ٢٠ درصد از اختلالات نعوضی به دلیل مشکلات روحی مانند افسردگی یا اضطراب رخ می دهند. این عوامل می توانند میل جنسی را کاهش دهند.

۶- مصرف برخی از داروها. داروهایی که براى درمان برخی از بیماری ها مانند افسردگی، فشار خون، بزرگی پروستات،سرطان و ایدز استفاده می شوند، میل جنسی را کاهش می دهند.

٧- حضور فرزندان در خانه. از آنجایی که فرزندان نوعی محدودیت براى رابطه زناشویی پدر و مادر به حساب می آیند، ممکن است پس از مدتی عدم امکان برقرارى رابطه، میل جنسی در زوجین کاهش یابد. بنابراین اجازه ندهید فرزندانتان باعث ایجاد فاصله بین شما و همسرتان شوند.

۸-پایین بودن اعتماد به نفس. اگر احساس کنید که بدن خوبی براى ایجاد رابطه ندارید یا از شرایط جسمانی خودتان راضی نیستید، با کاهش میل جنسی روبه‌رو خواهید شد.

٩- چاقی. اضافه وزن نوعی مانع از ایجاد رابطه‌ جنسی راحت است و این میل جنسی را کاهش می دهد. از طرفی چاقی هورمون تسترون را نیز کاهش می دهد و مشکلاتی در زمینه رابطه جنسی به وجود می آورد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *