آقایان از مصرف گوجه‌فرنگی غافل نباشید

آقایان از مصرف گوجه‌فرنگی غافل نباشید

از مزایای مصرف گوجه‌فرنگی برای افزایش سلامت مردان چه میدانید؟ اگر می خواهید به سرطان پروستات دچار نشوید مصرف گوجه‌فرنگی را فراموش نکنید، همچنین پسته ،بادام زمینی و سویا نیز می توانند به افزایش سلامت مردان در برابر بیماری های مجاری ادرای و پروستات موثر باشند.

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های تغذیه‌ای که همواره به تمامی مردان می‌شود، این است که از مصرف گوجه‌فرنگی تازه و رب گوجه‌فرنگی غافل نشوند.

گوجه‌فرنگی، آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی به نام لیکوپن دارد. تحقیقات نشان داده است که خطر ابتلا به سرطان پروستات در آن گروه از مردانی که عادت به مصرف گوجه‌فرنگی یا مشتقات آن را دارند، بسیار کمتر از سایر مردان است. بهتر است آقایان روزی ۵ تا ۸ عدد پسته خام هم بخورند.

پسته، سرشار از پروتئین و روی است و از این رو می‌تواند هم به حفظ عضلات بدن کمک بکند و هم باعث حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی شود.

بادام زمینی، دیگر مغز پیشنهادی به آقایان است. این مغز مغذی حجم بالایی از سلنیوم را در خود جای داده است و از این رو، می‌تواند باعث ارتقای قدرت سیستم دفاعی بدن آقایان و بهبود عملکرد غده تیروئید در بدن آنها شود. محصولات غذایی برپایه سویا هم جزو بهترین پیشنهادهای خوراکی مردانه هستند.

سویا و مشتقات آن، در گروه بهترین مواد غذایی برای مبارزه و پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند. پنیر توفو، دانه سویا و شیر سویا، مهم‌ترین منابع غذایی حاوی ترکیبات مفید سویا محسوب می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.