آماده سازی خورش کرفس و لوبیا همراه با گوشت خورشی

آماده سازی خورش کرفس و لوبیا همراه با گوشت خورشی

آماده سازی خورش کرفس و لوبیا

آماده سازی خورش کرفس و لوبیا عنوان غذای بسیار خوشمزه زیر میباشد بهتر است بدانید کرفس بسیار چربی سوز و لاغر کننده میباشد شما میتوانید این خورش را با لوبیا سفید تهیه کنید و از آن لذت ببرید. امیدوارم از طعم این خورش کرفس که با رب انار مزه دار شده است لذت ببرید.

مواد لازم

گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
کرفس ۵۰۰ گرم
برگ کرفس خرد شده ۱ لیوان
لوبیا ۱ لیوان
جعفری خرد شده ۱ لیوان
نعنا خشک ۱ قاشق چایخوری
پیاز ۲ عدد
رب انار ۱ قاشق چایخوری

 

آماده سازی خورش کرفس و لوبیا همراه با گوشت خورشی

ساقه های کرفس را بشویید و خرد کنید. داخل قابلمه کمی روغن بریزید و کرفس های خرد شده را ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شوند. سپس جعفری خرد شده و نعنا را اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید.پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت خورشتی خرد شده ، زردچوبه و فلفل اضافه کنید و ۵ دقیقه با حرارت متوسط تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

لوبیاهای نیم پز شده را به گوشت اضافه کنید ( لوبیا را از شب قبل خیس دهید سپس لوبیا را با مقداری آب بپزید تا نیم پز شود ). کمی تفت دهید سپس مخلوط کرفس و سبزی های سرخ شده را اضافه و مخلوط کنید.پس از مخلوط شدن مواد ۳ لیوان آب به خورش اضافه کنید و حدود ۳ ساعت اجازه دهید با حرارت ملایم خورش بپزد. در ۱۵ دقیقه آخر پخت نمک و رب انار را به خورش اضافه کنید و پس از اینکه خورش جا افتاد همراه با برنج سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۲۲۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : پیاز, جعفری, رب انار, کرفس, گوشت, لوبیا, نعنا


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.