آماده کردن آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده قلقلی شده

آماده کردن آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده قلقلی شده

آماده کردن آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

آلبالو پلو یک غذای بسیار خوشمزه و مجلسی تابستانیست زیرا در فصل تابستان آلبالوی تازه روانه بازار میشود. آماده کردن آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده قلقلی را برای شما قرار داده ایم امیدوارم که از تهیه این غذا لذت ببرید.

مواد لازم

برنج ۴ لیوان
آلبالو ۵۰۰ گرم ( نیم کیلو )
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
زعفران دم کرده و کره به مقدار لازم
شکر ۲۵۰ گرم

 

آماده کردن آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده قلقلی شده

برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت در مقداری اب و نمک خیس دهید ، سپس با چند لیوان اب و مقداری نمک روی حرارت قرار دهید تا بجوشد .بعد با اب ولرم آبکشی کنید ( برنج باید تا اندازه ای بجوشد که وقتی میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز ان کمی خام باشد ).

آلبالوی تازه را شسته و دُم و هسته آن را بگیرید. آلبالوها را داخل قابلمه بریزید و شکر را روی البالوها بپاشید و چند دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آلبالوها نرم شوند. پس از اینکه نرم شدند از روی حرارت بردارید و ابکشی کنید. اب اضافی را مجدد روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود.

داخل کاسه ای گوشت چرخ کرده ، پیاز رنده شده ، نمک و فلفل را مخلوط کنید. سپس با آن کوفته های قلقلی درست کنید و در روغن سرخ کرده و کنار بگذارید.

ته قابلمه روغن بریزید و نان لواش قرار دهید. سپس برنج ابکش شده و آلبالوها را لایه لایه داخل قابلمه بریزید. حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند، سپس حرارت را ملایم کنید و دم کنی را بگذارید تا البالو پلو دم بکشد. در اواسط پخت ۱ لیوان شربت البالو را با مقداری کره یا روغن داغ مخلوط کنید و روی برنج بدهید.

برای سرو البالو پلو را در ظرف بریزید و روی آن را با کوفته های سرخ شده ، مقداری البالویی و برنج زعفرانی تزئین کنید ( برای تهیه برنج زعفرانی مقداری برنج سفید را با مقداری کره و زعفران دم کرده مخلوط کنید و روی البالو پلو قرار دهید تا همزمان دم بکشد ).
نکته : یک کاسه کوچک از آلبالو ها را کناری بگذارید تا در زمان سرو غذا روی برنج را تزئین کنید. در صورتی که میخواهید برنج صورتی خوشرنگی داشته باشید میتوانید شربت البالو را روی برنج ندهید و صبر کنید تا برنج دم بکشد، سپس با شیره البالوی غلیظ شده مخلوط کنید و سرو نمایید ( در اینصورت باید اواسط پخت به برنج مخلوط اب و کره اضافه کنید ).

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۸۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : آلبالو, برنج, پیاز, زعفران, شکر, گوشت چرخکرده


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *