آماده کردن خمیر پفکی با استفاده از کره

آماده کردن خمیر پفکی با استفاده از کره

آماده کردن خمیر پفکی با استفاده از کره

در زیر آماده کردن خمیر پفکی را برای شما قرار داده ایم در این خمیر پفکی از کره سرد استفاده می شود امیدوارم که از تهیه این خمیر پفکی لذت ببرید و در آماده کردن غذا از این خمیر ها استفاده کنید.

 

آماده کردن خمیر پفکی

آرد ۲ لیوان  .  کره سرد ۲۵۰ گرم  .  نمک ۱/۲ قاشق چایخوری  .  آب سرد ۱/۲ لیوان

طرز تهیه : آرد ، آب سرد ، نمک و ۵۰ گرم کره ذوب شده را داخل کاسه ای بریزید و باهم مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید ، خمیر را داخل کیسه فریزر بگذارید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار باز کنید سپس ۲۰۰ گرم کره نرم را روی سطح خمیر بریزید و پخش کنید ( کره را پیش از کار در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود ) ، خمیر را تا بزنید و با ورنه روی خمیر بکشید تا پهن شود ، حدود ۵ بار خمیر را تا بزنید و با وردنه صاف کنید ( تا بزنید و صاف کنید مجدد تا بزنید و صاف کنید ).

خمیر را داخل کیسه فریزر بگذارید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید ، مجدد خمیر را از یخچال خارج کنید و ۵ بار دیگر تا بزنید و با وردنه باز کنید سپس ۳۰ دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید تا استراحت کند ( این مرحله را ۲ – ۳ بار تکرار کنید تا خمیر پفکی و ترد شود ).

خمیر را پس از آماده شدن چند تا بزنید و داخل کیسه فریزر بگذارید و تا ۱ هفته در یخچال نگهداری کنید ، این خمیر مناسب برای انواع شیرینی ، انواع دسر و انواع غذاهاست.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *