آماده کردن ماهی کبابی در پیک نیک های تابستانی

آماده کردن ماهی کبابی در پیک نیک های تابستانی

آماده کردن ماهی کبابی در پیک نیک های تابستانی

معمولا برای پیک نیک های تابستانی میتوانید از مرغ و یا ماهی کبابی استفاده کنید در زیر آماده کردن ماهی کبابی را برای شما قرار داده ایم تا در پیک نیک ها بتوانبد از این ماهی کبابی استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

تخم داخل شکم ماهی را پس از خالی کردن و شستن جدا می‌کنیم و با دو تا سه قاشق سوپ خوری پیاز کمی سرخ می‌کنیم. بعد سبزی را به دقت تمیز و ریز خرد کرده…

 

مواد لازم برای ( ۴ نفر):
ماهی درشت ۱عدد

آب لیموی تازه نیم پیمانه

روغن زیتون نیم پیمانه

گشنیز ۵۰گرم

جعفری ۵۰ گرم

نعناع ۵۰ گرم

زعفران ۲/۱ قاشق مرباخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

گردو و زرشک به میزان دلخواه

 

آماده کردن ماهی کبابی در پیک نیک های تابستانی

تخم داخل شکم ماهی را پس از خالی کردن و شستن جدا می‌کنیم و با دو تا سه قاشق سوپ خوری پیاز کمی سرخ می‌کنیم. بعد سبزی را به دقت تمیز و ریز خرد کرده و با تخم ماهی مخلوط می‌کنیم و باز هم کمی سرخ می‌کنیم و کمی فلفل و نمک به مایه می‌زنیم. آنگاه گردو و زرشک را داخل این مایه می‌ریزیم و ظرف را از روی آتش بر می‌داریم (سپس شکم ماهی را چاک کوچکی می‌دهیم و محتویات داخل آن را خارج کرده و تمیز می‌شوییم) و داخل شکم ماهی را با مایه فوق پر می‌کنیم بعد ته سینی را کمی چرب می‌کنیم و ماهی را به همان حالتی که در آب شنا می‌کند، در سینی قرار می‌دهیم و با حرارت ۴۰۰ درجه در فر قرار می‌دهیم. و پس از یک ربع بیرون می‌آوریم. پوست‌آن را می‌کنیم و روغن زیتون و آب لیمو و نمک و فلفل را مخلوط می‌کنیم و به ماهی می‌زنیم و در حدود یک ساعت ماهی را طبخ می‌کنیم، و قتی پخته و آماده شد، ماهی را از فر خارج می‌کنیم و از سینی برمی داریم و دردیس قرار می‌دهیم و اطراف آن را با جعفری و حلقه های لیموترش تزیین می‌کنیم . مقداری از سس را روی ماهی می‌دهیم و بقیه را در سس خوری بر سر میز می‌بریم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *