آماده کردن ماکارونی با پنیر ویژه ناهار

آماده کردن ماکارونی با پنیر ویژه ناهار

آموزش پخت ماکارونی با پنیر

در مطلب زیر طرز تهیه ماکارونی بهمراه پنیر را برای شما عزیزان قرار داده ایم این غذا بسیار پرکالری و سنگین می باشد بنابراین بهتر است برای ناهار استفاده گردد.

ماکارونی با پنیر، غذایی با کالری نسبتا بالا و مناسب برای وعده ناهار است. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به حدود ۳۰۰ گرم پاستای پیکولی یا پیچی سبوس‌دار، ۴۰۰ گرم بروکلی بخارپز، یک و سه‌چهارم فنجان شیر کم‌چرب، ‌۳ قاشق غذاخوری آرد، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر، نصف قاشق چای‌خوری نمک،

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل سفید، سه‌چهارم فنجان پنیر چدار، یک‌چهارم فنجان پنیر پارمسان و ۱ قاشق چای‌خوری خردل یا سس خردل نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا هم ابتدا باید ماکارونی را تاحد نرم شدن بجوشانید. سپس،‌ یک‌ونیم فنجان از شیر را گرم کنید. حالا باقی شیر، آرد، پودر سیر،

نمک و فلفل را باهم ترکیب کنید و این ترکیب را به شیر گرم بیفزایید. ۳ دقیقه اجازه دهید تا سس‌تان غلیظ شود. پس از خاموش کردن شعله، پنیر چدار، پارمسان و خردل را داخل سس بریزید و آن را هم بزنید تا یکنواخت شود. ماکارونی را آبکش و با بروکلی بخارپز مخلوط کنید. سپس سس را روی آن بکشید و غذا را سرو کنید.

هر وعده از این غذا حدود ۴۱۲ کیلوکالری انرژی، ۱۳ گرم چربی، ۳۷ میلی‌گرم کلسترول، ۵۶ گرم کربوهیدرات، ۲۲ گرم پروتئین، ۷ گرم فیبر، ۶۴۰ میلی‌گرم سدیم و ۲۳۶ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم، ۱۶ درصد به منیزیم، ۷۰ درصد به ویتامین C و ۲۵ درصد به ویتامین A را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.