آموزش بیان احساسات به کودک

برای بیان احساسات توسط فرزندمان بهتر است به وی مهارت ها و فوت و فن های لازم در این زمینه را بیاموزیم. با گفت و گو با خردسالان در مورد مدیریت عواطف و کنترل آن ها می توانید از گفت و گو به صورت خصوصی با وی استفاده کنید.

ما بزرگ‌سالان خیلی راحت می‌توانیم برخی مسائل زندگی را فراموش کنیم، ‌اما برای کودکان طبیعی است که نسبت به چیزهای زیادی نگرانی پیدا کنند. با این‌حال، آموزش دادن چگونگی مقابله با نگرانی‌های مختلف زندگی به کودکان، بخشی از فرآیند رشد کردن و بزرگ شدن آن‌ها را تشکیل می‌دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش دادن این مهارت مهم به کودکان، این است که شرایطی فراهم کنید تا درباره نگرانی‌های‌شان با شما صحبت کنند. وقتی که کودک نگران به نظر می‌رسد، فضا و زمان مناسبی فراهم کنید که با او گفت‌وگوی دوطرفه داشته باشید. گاهی اوقات برای کودکان سخت است که درباره نگرانی‌شان صحبت کنند. در چنین شرایطی، با کودک بازی کنید یا نقاشی بکشید و در همان زمان سعی کنید فضای مناسب گفت‌وگو را بسازید.

بیشتر کودکان، در عرض چند دقیقه، آرام می‌شوند و کم‌کم به سوالات شما پاسخ می‌دهند. در این حالت به کودک فرصت بدهیدتا تمام تلاشش را برای بیان کردن حالات و احساساتش انجام دهد. بیشتر پدر و مادرها تمایل دارند که سریعا وارد ماجرا شوند، سریعا نصیحت کنند و قبل از این‌که به کودک فرصت صحبت کردن بدهند، ختم جلسه را اعلام کنند! شما به‌عنوان پدر و مادر باید تلاش کنید تا کودک یاد بگیرد که احساسات خودش را بشناسد و درک کند. با این کار، کودک به مرور زمان یاد می‌گیرد که احساسات درونی چیست و چطور باید آن‌ها را بیان کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *