آموزش شستن صورت به صورت اصولی

آموزش شستن صورت به صورت اصولی

شستن صورت از اهمیت زیادی برای افزایش سلامت پوست برخوردار است سعی کنید مواد آرایشی را روی پوستتان جای نگذارید و از پاک کننده های مخصوص در این زمینه کمک بگیرید. شستن صورت باید به صورت صحیح و اصولی قرار بگیرد.

بررسی آداب شستن صورت. بسیاری از ما این‌طور تصور می‌کنیم که شُستن صورت، کار خیلی ساده‌‌ای است که می‌توان آن را در هر موقعیتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داد (بهترین زمان برای شستن صورت). اما نکات مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کنیم و روش‌های اشتباه قبلی را کنار بگذاریم.

پیش از هر چیز باید بدانیم که شستن صورت، نوعی فرآیند دومرحله‌ای است. متخصصان توصیه می‌کنند که قبل از شستن صورت، همیشه آرایش روی آن را پاک کنید. بسیاری از پاک‌کننده‌ها نمی‌توانند مواد آرایشی را کاملا پاک کنند، خصوصا در اطراف چشم‌ها و بینی. بنابراین بهتر است از کرم‌های بر پایه چربی یا روغن‌های پاک‌کننده استفاده کنید تا قبل از شستن صورت، مواد آرایشی اضافی روی صورت‌تان باقی نماند. بسیاری از افراد هنوز هم می‌پرسند که باید صورت‌مان را چند بار در شبانه‌روز بشوییم. همه متخصصان پوست درباره این نکته توافق دارند که شستن بیش از حد صورت می‌تواند به التهاب و از بین بردن رطوبت پوست آن منجر شود. بنابراین لازم نیستدر شستن صورت زیاده‌روی کنید. البته بهتر است همیشه صورت را بعد از ورزش کردن بشویید تا از بروز جوش‌ها جلوگیری کنید (صورت‌تان را بشویید تا جوش نزنید). افرادی که پوست چرب دارند، باید صورت را یک‌بار صبح و یک‌بار شب بشویند، اما کسانی که پوست حساس یا خشک دارند، یک بار شست‌وشو در شب برای‌شان کافی است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *