آموزش عادت های سالم به فرزندان و تاثیرات آنها در زندگی

آموزش عادت های سالم به فرزندان و تاثیرات آنها در زندگی

آموزش عادت های سالم به فرزندان

مطلب زیر اختصاص دارد به آموزش عادت های سالم به فرزندان شما با آموزش این عادت ها میتوانید فرزندان بسیار شادی تربیت کنید در زیر به نکات مهمی اشاره میکنیم.

خوردن غذاهای رنگارنگ

به کودکان خود درک ارزش غذایی رنگ های مختلف خوراکی ها را بیاموزید. این بدان معنی نیست که هر وعده غذایی باید لزوما رنگارنگ باشد. شما باید تلاش کنید ترکیب وسیعی از میوه ها و سبزیجات را در رنگ های مختلف به رژیم غذایی کودکان تان اضافه کنید.

 

مصرف منظم صبحانه

القای یک روتین غذایی به طور منظم در دوران کودکی به حفظ این عادت در بزرگسالی کمک خواهد کرد. آموزش کودکان برای داشتن یک صبحانه مغذی و کم چرب برای حفظ انرژی و بهبود کارکرد حافظه مهم است. ضمن این که مصرف صبحانه منظم برای حفظ وزن سالم و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن نقش مهمی دارد. محققان دانشکده پزشکی هاروارد این نکته را تایید کرده اند که پرهیز از صبحانه در کودکان، خطر ابتلا به چاقی را تا ۴ برابر افزایش می دهد ضمن این که مصرف فیبر زیاد در صبحانه، با کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.

 

انتخاب فعالیت های فیزیکی لذت بخش

انتخاب فعالیت هایی که کودکان از آنها لذت می برند، باعث ادامه این فعالیت ها در بزرگسالی خواهد شد. حق انتخاب طیف وسیعی از فعالیت های فیزیکی از جمله شنا، تیر اندازی با کمان، ژیمناستیک و … را به کودک خود بدهید.

 

پرهیز از نشستن زیاد

محققان کلینیک مایو گزارش می دهند که تماشای بیش از یک تا دو ساعت تلویزیون توسط کودکان آنها را در معرض انواع مشکلات سلامتی از قبیل اختلال در عملکرد مدرسه، مشکلات رفتاری، چاقی و اضافه وزن، خواب نامنظم و مقاومت در برابر خواب و عدم فعالیت فیزیکی قرار می دهد.

 

نوشیدن مقدار مناسب آب

درک اصول اولیه انتخاب نوشیدنی های مناسب در کودکان مهم است. کودکان نسبت به بزرگسالان تحرک بیشتری دارند به همین دلیل مصرف آب و نیاز به آب در آنها بیشتر است. خوردن آب نقش مهمی در سلامتی کودک و همچنین کنترل وزن آن دارد. پزشکان و متخصصان بر این باورند که خود کودک به اندازه کافی آب نمی خورد و بهتر است که والدینشان خوردن آب را به آنها یاد آور شوند. اگر کودکان آب کافی ننوشند بیش از بزرگسالان با خطر کم‌ آبی بدن، خستگی مفرط، سرگیجه، سردرد و ضعف عضلانی مواجه خواهند بود. در این میان، پژوهشگران آلمانی دریافتند کودکانی که تشویق به نوشیدن آب در مدرسه می‌ شوند، در بیش از یک سال، یک سوم کمتر از سایر بچه‌ها دچار اضافه وزن می‌ گردند. آموزش عادت های سالم به فرزندان

 

دقت به برچسب مواد غذایی

این مهم است که به کودکان تان یادآوری کنید در مورد تعداد کالری بسته های غذایی در هر وعده، مقدار چربی های اشباع شده و ترانس، میزان قند و نمک آنها بر حسب گرم، به برچسب های تغذیه ای دقت کنند.\ آموزش عادت های سالم به فرزندان

 

لذت بردن از مصرف وعده های غذایی در کنار خانواده

تحقیقات محققان دانشگاه فلوریدا نشان داده است که به اشتراک گذاری وعده های غذایی با خانواده باعث استحکام خانواده، جلوگیری از چاقی در کودکان، خواب بهتر در کودکان، و جلوگیری از اعتیاد به الکل و سوء مصرف مواد مخدر می شود. آموزش عادت های سالم به فرزندان

 

تعامل با دوستان

بر اساس نظر محققان دانشگاه فلوریدا، رشد مهارت های ارتباطی در دوران مدرسه اهمیت زیادی دارد و باعث برقراری ارتباط موثر، مهارت های همکاری و مهارت های حل مساله می شود. ضمن این که عملکرد کودک در مدرسه را نیز تقویت می کند. بر اساس نظر محققان انجمن بهداشت روانی کانادا نیز، رشد مهارت های ارتباطی در کودکان باعث طرز تفکر مثبت در آنها و افزایش حس اعتماد به نفس می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.