آموزش مهارت های اجتماعی کودک

آموزش مهارت های اجتماعی کودک

اطفال نیاز زیادی به یادگیری مهارت های اجتماعی دارند آن ها از آمادگی زیادی برای رشد عاطفی در سال های اولیه زندگی شان برخوردار هستند تکامل اجتماعی کودکان نیازمند تعامل با همسن و سالان در محیط های مختلف است.

سالانه تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان به مدرسه می‌روند و بسیاری از آن‌ها از والدین، معلم‌ها یا خودشان می‌پرسند که چرا باید درس بخوانند؟! تردیدی نیست که توانایی‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن واقعا مهم هستند و همه باید آن‌ها را یاد بگیرند، اما مدرسه رفتن کودکان و نوجوانان دلایل مهم‌تری دارد.

یکی از مهم‌ترین این دلایل، رشد مهارت‌های اجتماعی مهم در کودکان است. در بسیاری از کشورها، فرستادن کودکان نوپا به مهدکودک با توجه به همین هدف انجام می‌گیرد. کودکان در سال‌های اولیه زندگی از طریق تعامل اجتماعی با کودکان دیگر یاد می‌گیرند که چطور حق خود و دیگران را رعایت کنند،چطور گوش بدهند و چطور زندگی مشترک را دنبال کنند. بازی کردن با کودکان دیگر به آن‌ها کمک می‌کند تا چیزهای بیشتری درباره شخصیت خودشان و علاقه‌مندی‌ها یاد بگیرند. استقلالی که کودک در مهدکودک تجربه می‌کند، مساله مهمی است که یادگیری آن در خانه واقعا سخت است.

تکامل اجتماعی کودکان به مهدکودک محدود نمی‌شود. کودکان در پایه‌های بعدی یاد می‌گیرند که چطور با هم‌سالان خودشان تبادل نظر، سازش و تعامل کنند. اگر افراد، این مهارت‌های ارزشمند را در دوران کودکی یاد نگیرند، بعدها در محیط‌های حرفه‌ای شغلی به مشکل برمی‌خورند و دائما با دیگران نزاع می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.