آموزش پخت استیک با سس قارچ

آموزش پخت استیک با سس قارچ

چگونه استیک با سس قارچ درست کنیم؟

در مطلب زیر آموزش پخت استیک بهمراه سس قارچ را برایتان قرار داده ایم. در مطلب زیر طرز تهیه این غذای گوشتی بسیار خوشمزه را برایتان قرار داده ایم. این دستورالعمل برای ۴ نفر می باشد.

دستور آشپزی امروز به طرز تهیه یک استیک ساده و فوری با سس قارچ اختصاص دارد. برای تهیه این استیک برای ۴ نفر به ۵۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده، سه‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، نصف قاشق چای‌خوری نمک، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۲ و نیم فنجان قارچ خردشده، ۲ حبه سیر خردشده، ۱ قاشق غذاخوری آرد سبوس‌دار،

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر آویشن، نصف فنجان آب گوشت کم‌نمک و ۲ قاشق غذاخوری خامه نیاز داریم. برای آماده کردن استیک، ابتدا گوشت را با نمک و فلفل به‌خوبی ورز دهید. گوشت‌ها را به ۴ قسمت تقسیم و آنها را مانند کتلتی بزرگ از هم باز کنید. ۱ قاشق غذاخوری روغن در تابه‌ای نچسب بریزید و هر طرف استیک‌ها را در آن سرخ کنید.

۱ قاشق غذاخوری دیگر از روغن را در تابه‌ای بریزید. قارچ، سیر و فلفل را در آن تفت دهید تا قارچ‌ها نرم شوند و آب خود را از دست بدهند. آرد را روی قارچ‌ها بپاشید و یک دقیقه تفت دهید. آویشن را اضافه کنید. آب گوشت را کم‌کم روی مواد بریزید و هم بزنید تا سس شما غلیظ شود. حرارت را خاموش و خامه را اضافه کنید. پس از مخلوط کردن خامه، استیک‌ها را داخل بشقاب بریزید

و سس را روی آنها بکشید. هر کدام از این استیک‌های آغشته به سس حدود ۲۶۸ کیلوکالری انرژی، ۱۲ گرم چربی، ۵۶ میلی‌گرم کلسترول، ۶ گرم کربوهیدرات، ۲۹ گرم پروتئین، ۱ گرم فیبر، ۴۲۸ میلی‌گرم سدیم و ۶۸۴ میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رسانند. ضمن اینکه می‌توانند ۳۷ درصد از نیاز روزانه بدن به روی و ۱۶ درصد به آهن را تامین کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *