آموزش پخت رشته پلو با مرغ بهمراه کشمش پلویی

آموزش پخت رشته پلو با مرغ بهمراه کشمش پلویی

آموزش پخت رشته پلو با مرغ با کشمش

اینبار میخواهیم یک پلوی بسیار متفاوت که با رشته درست میشود را برای شما قرار میدهیم . آموزش پخت رشته پلو با مرغ و کشمش پلویی را برای شما قرار داده ایم تا این غذای کاملا جدید رو هم امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم

برنج ۳ لیوان
رشته پلویی ۳۰۰ گرم
سینه مرغ ۲ عدد
ماست ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
آب مرغ ۱/۲ لیوان
کشمش پلویی ۱/۲ لیوان
چوب دارچین ۱ عدد
کره به مقدار لازم

آموزش پخت رشته پلو

سینه های مرغ را به صورت نواری خرد کنید و داخل کاسه ای بریزید. سپس پیاز خرد شده ، ماست ، کمی روغن ، آبلیمو ، نمک و فلفل را روی مرغ های خرد شده بریزید و مخلوط کنید و ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

از نیم ساعت قبل برنج را خیس دهید. داخل قابلمه آب و مقداری نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس برنج را اضافه کنید و پس از اینکه برنج کمی نرم شد آبکشی کنید ( ۵ دقیقه پیش از ابکش کردن رشته را اضافه کنید ).

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه را قرار دهید. مخلوط برنج و رشته را داخل قابلمه بریزید. حرارت را زیاد کنید تا برنج کمی بخار کند. سپس حرارت را کم کنید و ۱/۲ لیوان آب مرغ را روی برنج بدهید و چوب دارچین را در مرکز برنج بگذارید. در قابلمه را ببندید تا برنج دم بکشد.

کشمش را خیس دهید تا نرم شود. سپس با مقداری کره کشمش را تفت دهید ، سینه های مرغ را پس از مزه دار شدن با مقدار کمی روغن سرخ کنید. سپس رشته پلو را با کشمش و مرغ تزیین و سرو کنید.

نکته ها : میتوانید مرغ را به هر روشی که دوست دارید آماده کنید ، استفاده از دارچین سلیقه ای میباشد.

حاضر است در : ۷۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : آب مرغ, برنج, پیاز, چوب دارچین, رشته پلوئی, کره, کشمش, ماست, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *