آموزش پخت رولت نان و سوسیس با استفاده از ماست پرچرب

آموزش پخت رولت نان و سوسیس با استفاده از ماست پرچرب

آموزش پخت رولت نان و سوسیس با استفاده از ماست پرچرب

رولت ها در انواع بسیار متفاوتی تهیه میشود در زیر آموزش پخت رولت نان و سوسیس را برای شما قرار داده ایم در این رولت از از آرد, شکر وماست و دیگر مواد اولیه در این رولت استفاده گردیده است امیدوارم که از تهیه این رولت بسیار خوشمزه لذت ببرید.

مواد لازم

آرد سفید ۳ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
سوسیس  ۱۰ عدد
ماست ۱ پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
نمک  نصف قاشق چایخوری
شکر ۲ قاشق مرباخوری

 

آموزش پخت رولت نان و سوسیس

 

ابتدا کره را روی حرارت ملایم آب کنید. سپس ماست را به آن اضافه کرده و مخلوط نمائید. مواد خشک را ۳ بار الک کرده و به ماست و کره اضافه کنید و بهم بزنید تا خمیر نرمی بدست بیاید. سپس اجازه دهید خمیر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت کند.

پس از مدت زمان لازم برای اماده سازی خمیر ان را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید ، یک تکه از خمیر را به شکل مستطیل به طولی کمی بیشتر از سوسیس و عرض ۳ سوسیس روی سطح صافی به قطر نیم سانت باز کنید. سپس سوسیس را روی خمیر گذاشته و خمیر را دور آن بپیچانید و اطراف آن را با فشار دست خوب به یکدیگر متصل کنید.

از سمتی که سوسیس قرار دارد برش های ۱ سانتی بزنید اما مراقب باشید این برش ها تا انتهای خمیر نرود و فقط سوسیس برش بخورد ، از راست به چپ برش های سوسیس را باز کرده و کنار هم بچینید تا به شکل دلخواه خود برسید.

تمام خمیرها را به همین شکل آماده کنید و یا به دلخواه خمیر را بصورت نوار درآورده و دور سوسیس بپیچانید. سپس در سینی فر که چرب کرده اید با فاصله چیده و روی نانها زرده تخم مرغ بزنید و کنجد بپاشید.

سینی نان را در فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد و به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. چند دقیقه اخر زمان پخت بالای فر را روشن کنید تا روی نان ها طلایی شود سپس همراه با سس کچاب یا تند سرو نمائید.

نکته : مقدار سوسیس ها بستگی به اندازه انها دارد. هر چه طول سوسیس بیشتر باشد مقداری که باید با این خمیر تهیه کنید کمتر میشود.

برای: ۱۰ نفر
حاضر است در : ۷۵ دقیقه
وعده: پیش غذا, شام, صبحانه, عصرانه, میان وعده
دسته بندی دستور آشپزی : نان | خمیر نان | خمیر پیتزا
مواد لازم : آرد, بیکینگ پودر, سوسیس, شکر, کره, ماست


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *