آموزش پخت سیب‌زمینی شکم‌پر با ژامبون و مارچوبه

آموزش پخت سیب‌زمینی شکم‌پر با ژامبون و مارچوبه

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر همراه با ژامبون و مارچوبه

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر بهمراه ژامبون و مارچوبه را برایتان قرار داده ایم معمولا افراد این غذا را به عنوان شام قرار می دهند زیرا کالری بسیار زیادی ندارد.

سیب‌زمینی شکم‌پر امروز ما، غذایی گرم و با کالری متوسط و مناسب برای وعده شام روزهای سرد پاییزی است. این غذا، سریع‌الهضم است و می‌تواند گزینه خوبی برای سالمندان هم باشد. برای تهیه این خوراک تنوری برای ۴ نفر به ۴ عدد سیب‌زمینی تنوری متوسط با پوست، نصف فنجان مارچوبه بخارپز و خردشده،

۱ فنجان ژامبون خردشده، نصف فنجان خامه کم‌چرب، ۱ فنجان پنیر سوییسی یا پیتزای رنده‌شده، نصف فنجان پیاز کوهی ساطوری، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل سفید یا سیاه نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را از وسط نصف و داخل آنها را خالی کنید.

سپس، مارچوبه، سیب‌زمینی‌هایی که خالی کرده‌اید، ژامبون‌ها، خامه، نصف پنیر، پیاز کوهی، نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید. داخل سیب‌زمینی‌ها را با این ترکیب پر کنید و باقی پنیر را روی سیب‌زمینی‌ها بریزید. ۲ تا ۴ دقیقه سیب‌زمینی‌ها را داخل فر یا مایکروفر بگذارید تا پنیر روی آنها آب شود. این غذا را گرم سرو کنید.

هر عدد از این سیب‌زمینی‌های تنوری حدود ۳۸۶ کیلوکالری انرژی، ۱۳ گرم چربی، ۵۶ میلی‌گرم کلسترول، ۴۵ گرم کربوهیدرات، ۲۳ گرم پروتئین، ۴ گرم فیبر، ۶۸۹ میلی‌گرم سدیم و ۱۱۹۶ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۳۴ درصد از نیاز روزانه بدن

به پتاسیم، ۲۹ درصد به کلسیم، ۲۲ درصد به فولات، ۲۱ درصد به روی، ۲۰ درصد به منیزیم، ۱۷ درصد به آهن، ۱۸ درصد به ویتامین A و ۳۲ درصد به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *