آموزش پخت غذای مغذی سالاد کلم با نخود و پنیر توفو

آموزش پخت غذای مغذی سالاد کلم با نخود و پنیر توفو

طرز تهیه سالاد کلم با نخود و پنیر توفو

در مطلب زیر طرز تهیه سالاد کلم با نخود و پنیر توفو را برای شما عزیزان قرار داده ایم. این غذا بسیار مقوی و لذیذ می باشد و بعنوان شام یا ناهار میتوانیم از آن استفاده کنیم.

دستور آشپزی امروز ما به طرز تهیه سالادی بسیار مغذی و مناسب برای وعده شام یا حتی ناهار اختصاص دارد که در کمتر از ۴۰ دقیقه هم می‌توانید آن را آماده کنید. برای تهیه این سالاد خوش‌طعم برای ۴ نفر به ۳ و نیم قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا، ۳ و نیم قاشق چای‌خوری پودر زیره سبز،

۲ قاشق چای‌خوری پودر سیر، ۱ قاشق چای خوری پودر فلفل، سه‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، ۵ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه، ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ عدد کنسرو نخود، حدود ۴۰۰ گرم پنیر توفو، ۱۴ فنجان ترکیبی از انواع کلم خردشده، ۱ عدد فلفل زرد یا نارنجی دلمه‌ای خردشده و ۱ عدد خیار حلقه‌شده نیاز داریم.

برای آماده کردن این سالاد پاییزی هم کافی است که فر را با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سپس، پاپریکا، زیره سبز، پودر سیر، نمک و فلفل را مخلوط کنید. دو نیم قاشق چای‌خوری از این ترکیب را کنار بگذارید و ۲ قاشق از آبلیمو و ۱ قاشق از روغن را با سایر ادویه‌های باقیمانده، ترکیب کنید.

پنیر توفوی خردشده و نخودها را داخل این ترکیب تند و تیز بریزید و ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا پنیر و نخود شما طعم‌دار شوند. حالا، پنیر و نخود طعم‌دار را حدود ۲۰ دقیقه در فر حرارت دهید. در همین حال، کلم‌ها را با مخلوط ادویه‌ای که کنار گذاشته‌اید و باقی روغن و آبلیمو طعم‌دار کنید. سپس، پنیر و نخود را به ظرف کلم بیفزایید و فلفل دلمه‌ای‌های رنگی و خیار را هم به سالاد خود اضافه کنید. هر وعده از این سالاد حدود ۴۴۳ کیلوکالری انرژی،

۲۲ گرم چربی، ۴۸ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم قند، ۲۴ گرم پروتئین، ۱۱ گرم فیبر، ۶۹۹ میلی‌گرم سدیم و ۱۶۵۷ میلی گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به روی، ۴۰ درصد به فولات، ۴۱ درصد به آهن، ۴۷ درصد به پتاسیم، ۴۷ درصد به منیزیم، ۶۱ درصد به کلسیم، ۴۹۱ درصد به ویتامین A و ۵۸۰ درصد به ویتامین Cرا هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *