آموزش پخت فاهیتای مرغ یک غذای بسیار سالم

آموزش پخت فاهیتای مرغ یک غذای بسیار سالم

آموزش پخت فاهیتای مرغ یک غذای بسیار سالم

امروز میخواهیم یک غذای سالم با مرغ را برای شما قرار دهیم آموزش پخت فاهیتای مرغ عنوای این غذای بسیار سالم میباشد و در این فاهیتا از انواع سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای و گشنیز تازه بهمراه دانه زیره استفاده گردیده است

مواد لازم برای تهیه فاهیتای مرغ

فلفل دلمه ای ۲ عدد  .  پیاز ۱ عدد  .  روغن زیتون یا روغن گیاهی ۱ قاشق سوپخوری

سینه ی مرغ ۳ تا ۴ عدد  .  گشنیز تازه ۱ دسته  .  دانه ی زیره ۱ قاشق سوپخوری

سس گوجه طعم دار ۱ قاشق سوپخوری   .  رب گوجه (پوره گوجه ) ۱ قاشق سوپخوری

شکر دانه ریز ۱ قاشق چایخوری  .  پنیر مزه دار سفت مانند پنیر چدار رسیده ۸۰ گرم

خامه ترش ۱۲۵ تا ۱۵۰ گرم   .  نان تورتیلا ۶ تا ۸ عدد  .  نمک  .  فلفل سیاه تازه

فاهیتای داغ و خوش طمع غذایی است که فوق العاده سریع تهیه شده و برای شب های پر مشغله بسیار مناسب است. ممکن است وسوسه شوید که تورتیلا ها را بیش از حد با این مواد پر کنید -اما جهت جلوگیری از بهم ریختگی، هرچه کمتر مواد بریزیم بهتر است -به جای این کار می توانید از نان دیگری استفاده کنید و این غذا را در آن بپیچید.

آموزش پخت فاهیتای مرغ

فلفل را از محل اتصال ساقه نصف کنید. جهت برداشتن ساقه و دانه ها با دقت چاقو را گرداگرد ساقه ی فلفل بچرخانید. غشاهای سفیدی را که باقی مانده است قبل از خلال کردن ببرید و دور بریزید و سپس آن را خلال کنید. پیاز را برش بزنید.
تابه ی بزرگی را روی حرارت متوسط گرم کنید. کمی روغن ریخته و چند ثانیه صبر کنید، سپس فلفل ها و پیاز را اضافه کنید. آنها را ۵ دقیقه بپزید اما پیوسته آن را هم بزنید تا زمانی که شروع به نرم شدن کرده و لبه های آنها طلایی شود.

تا آماده شدن پیاز، مرغ ها را به شکل نوارهایی به عرض انگشت برش زده و در کاسه ای بزرگ بریزید. ساقه های گشنیز را کاملا خرد کرده و سپس همراه با دانه های زیره و کمی نمک و فلفل به مرغ اضافه کنید. آن را هم بزنید تا زمانی که مرغ ها کاملا با این مواد آغشته شود.

سبزیجات پخته شده را به یک کاسه یا بشقاب انتقال دهید، کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید. مرغ ها را به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید و مرتب هم بزنید تا زمانی که طلایی شده و بپزد.حین پختن مرغ ها، سس را تهیه کنید. سس گوجه، رب گوجه و شکر را مخلوط کرده و با نمک و فلفل مزه دار کنید. با دو قاشق سوپخوری آب، آن را رقیق کرده تا زمانی که به قوامِ کچاپ برسد. پنیر را رنده کنید.

فلفل ها و پیازها را به تابه برگردانید، سپس آن را با سس گوجه هم بزنید. پختن را ادامه دهید تا زمانی که سس مواد را پوشانده و چسبنده شوند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.تورتیلا ها را کمی در فر گرم کنید. مقداری از مخلوط مرغ را روی هر یک از نان ها قرار دهید، کمی پنیر و سپس خامه ی ترش و کمی برگ گشنیز روی آن بریزید. آن را لوله کرده و بلافاصله سرو کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *